Gå til innhold

19 år gml. plutselige smerter i hjerte regionen, hva er galt?

Anbefalte innlegg

hei, eg er en 19 år gammel gutt. her er problemet: sånn helt uten videre er det som om det stikker/kniper kraftig inni kroppen i hjerteområdet, det varer bare sekunder for hvert "knip" og det er ofte over med ett par stykker. men i kveld var det ekstra galt, og det holdt på i flere minutt. viss eg pustet tungt eller rørte meg, "knep" det til... noen ganger går det uker uten at eg merker noe, noen ganger dager. HVA ER GALT???

Fortsetter under...

Hei

Dette høres ut som muskelsmerter tilsvarende slik jeg og sikkert mange andre har noen ganger. De kan komme på enten høyre eller venstre side av brystet. Prøv å ta pulsen en gang du kjenner smerten for å se om hjertet slår normalt (noe det sikkert gjør, men kanskje litt raskere siden du er nervøs).

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Erten.

Dette har neppe noe med ditt hjerte å gjøre. Slike smerter utgår så godt som alltid fra muskulatur eller brysthinner/brystvegg, og er ikke forårsaket av reell sykdom, hverken infeksjon eller organsiske forandringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...