Gjest uheldig pasient Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 For noen år siden gikk jeg til en psykolog som senere mistet både refusjonsavtale og autorisasjon. Nå ser jeg navnet hans på Gule sider men ikke blant avtalespesialistene. Det er noen år siden han mistet autorisasjonen. Kan han i praksis jobbe som psykolog uten autorisasjon med forbehold om at ingen avslører han? Eksisterer det en liste over alle psykologer med autorisasjon? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Nei, en kan ikke praktisere uten autorisajon. Du kan kontakte dette kontoret for å sjekke om en person er autorisert: http://www.safh.no/ For psykologer kan du sikkert få opplysningene hos Norsk psykologforening. 0 Siter
Gjest uheldig pasient Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Nei, en kan ikke praktisere uten autorisajon. Du kan kontakte dette kontoret for å sjekke om en person er autorisert: http://www.safh.no/ For psykologer kan du sikkert få opplysningene hos Norsk psykologforening. jeg har hørt om noen tilfeller hvor det var psykologer uten autorisasjon og uten utdannelse forøvrig som praktiserte som psykologer. En utspekulert person kan vel bare si at h*n ikke har avtale og si et beløp? Med mindre pasienten vil forsikre seg om at terapeuten er seriøs så finner vel ingen ut av det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 jeg har hørt om noen tilfeller hvor det var psykologer uten autorisasjon og uten utdannelse forøvrig som praktiserte som psykologer. En utspekulert person kan vel bare si at h*n ikke har avtale og si et beløp? Med mindre pasienten vil forsikre seg om at terapeuten er seriøs så finner vel ingen ut av det? Frekke og kriminelle folk finnes det dessverre over alt. Derfor er en avhengig av en årvåken befolkning som tørr å undersøke der en har mistanke om at noe er galt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.