Gå til innhold

Halve tiden er gått

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Tipper det er mange som sliter psykisk som sitter og er livredde nå. Folk som er paranoide og sånn. Hadde jeg vært som i 2001 så hadde nok jeg også vært livredd. Da gikk jeg hver dag og trodde at verden skulle gå under. Fælt!

Jeg har tenkt det samme... Det burde nesten være straffbart å sende ut slike dommedagsprofetier i hytt og pine.. Tenk på alle som har vært livredde rundt om på kloden...Tipper det har skjedd mange tragedier pga dette :/

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• morsan

5

• ShitDiddelyDo

3

• megler Smekk

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er formodentlig fordi den fremdeles er bånnfrosset! ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe, neida det er full vår der. Vladivostok har samme klima som Norge og fire årstider.

Skrevet

Jeg har tenkt det samme... Det burde nesten være straffbart å sende ut slike dommedagsprofetier i hytt og pine.. Tenk på alle som har vært livredde rundt om på kloden...Tipper det har skjedd mange tragedier pga dette :/

Hele kristendommen er jo tuftet på nettopp dette, og den kan du vel ikke "nesten" forby? ;-)

Problemet er vel ikke den rablende pastoren, men at så mange normale folk tar ham seriøst nok til at media rapporterer det?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg får lyst til å filleriste sånne dommedagsprofeter. Dette er ikke bra for barn med frodig fantasi.

Gjest togli
Skrevet

Hele kristendommen er jo tuftet på nettopp dette, og den kan du vel ikke "nesten" forby? ;-)

Problemet er vel ikke den rablende pastoren, men at så mange normale folk tar ham seriøst nok til at media rapporterer det?

Med vennlig hilsen

Vel, det står ikke akkurat i Bibelen at man skal kunne regne seg fram til dommedag, så den kjøper jeg ikke;)

Det å komme med skråsikre dommedagsprofetier, noe alle med fornuften i behold vet er umulig, skulle vært straffbart. Tipper denne fyren har noen liv på samvittigheten nå...

Skrevet

Vel, det står ikke akkurat i Bibelen at man skal kunne regne seg fram til dommedag, så den kjøper jeg ikke;)

Det å komme med skråsikre dommedagsprofetier, noe alle med fornuften i behold vet er umulig, skulle vært straffbart. Tipper denne fyren har noen liv på samvittigheten nå...

''Det å komme med skråsikre dommedagsprofetier, noe alle med fornuften i behold vet er umulig, skulle vært straffbart.''

Men slike vage "ingen vet når Jesus kommer, men det er nok snart" (og at man derfor skal være paranoid hele tiden, og ikke bare en bestemt dato) er OK? :glis:

Fordelen med han her er i hvert fall at man kan bli ferdig med det! :-)

Jeg tror at folk heller må bruke sunn fornuft, og bare vite at det vil alltid eksistere slik folk. Vi må være smarte nok til ikke å videreformidel det som "Sannhet" eller reell mulighet.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest togli
Skrevet

''Det å komme med skråsikre dommedagsprofetier, noe alle med fornuften i behold vet er umulig, skulle vært straffbart.''

Men slike vage "ingen vet når Jesus kommer, men det er nok snart" (og at man derfor skal være paranoid hele tiden, og ikke bare en bestemt dato) er OK? :glis:

Fordelen med han her er i hvert fall at man kan bli ferdig med det! :-)

Jeg tror at folk heller må bruke sunn fornuft, og bare vite at det vil alltid eksistere slik folk. Vi må være smarte nok til ikke å videreformidel det som "Sannhet" eller reell mulighet.

Med vennlig hilsen

Joda, men noen bør bare beskyttes mot seg selv..... ;)

Skrevet

Har det vært slike "seriøse" dommedager som dette tidligere?

Mvh en som faktisk ikke føler seg helt trygg (selv om det er dumt)..

Skrevet

Hei,

Det var vært like "seriøse" (i anførselstegn) dommerdager utallige ganger gjennom historien. Det fortsetter og fortsetter og fortsetter, og er helt sikkert ikke noe å bry seg om.

Til og med denne tullingen har sagt at verden skulle ende 6. september 1994. Han vil bare ha oppmerksomhet.

Med vennlig hilsen

megler Smekk
Skrevet

Dommedagsprofetier har da aldri vært "seriøse"!

Skrevet

Hei,

Det var vært like "seriøse" (i anførselstegn) dommerdager utallige ganger gjennom historien. Det fortsetter og fortsetter og fortsetter, og er helt sikkert ikke noe å bry seg om.

Til og med denne tullingen har sagt at verden skulle ende 6. september 1994. Han vil bare ha oppmerksomhet.

Med vennlig hilsen

Beroligende svar.

Skrevet

Dommedagsprofetier har da aldri vært "seriøse"!

Man kom ganske tett på under deg kalde krigen, og Kuba-krisen.

Med vennlig hilsen

megler Smekk
Skrevet

Man kom ganske tett på under deg kalde krigen, og Kuba-krisen.

Med vennlig hilsen

Jojo, men det blir noe annet enn såkale profetier fra religiøse skrullinger.

Annonse

Skrevet

Jojo, men det blir noe annet enn såkale profetier fra religiøse skrullinger.

Jepp - politiske skrullinger! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Summa
Skrevet

Det har vært utallige slike profetìer tidligere. Nostradamus har spådommer for 2012 ser jeg. Da har vi litt mer tid på oss. http://www.youtube.com/watch?v=jF0CHi1RXX0

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva slags diagnose har folka i linken under?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10094076

De har brukt opp alt de har av penger. Mange har visstnok sagt opp jobbene sine og solgt sine hus, for så å dra ut på en slags pilegrimsferd. I NY er det flere tog og diverse. I Vietnam har det visst også tatt av.

For det er vel ingen diagnose som heter "steike gal"?

Skrevet

Jeg lurer på om dem som hardnakket tror på dommedagsprofetier blir lettet eller lei seg når de skjønner at verden ikke gikk under likevel.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg lurer på om dem som hardnakket tror på dommedagsprofetier blir lettet eller lei seg når de skjønner at verden ikke gikk under likevel.

''Jeg lurer på om dem som hardnakket tror på dommedagsprofetier blir lettet eller lei seg når de skjønner at verden ikke gikk under likevel.''

Hehe, artig tanke. Ja, tror en sterkt på en ting, må en vel bli skuffet selv en slik livsløgn blir tatt fra en.

De noe mindre rettroende blir vel lettet :-).

Gjest regnbow
Skrevet

De har brukt opp alt de har av penger. Mange har visstnok sagt opp jobbene sine og solgt sine hus, for så å dra ut på en slags pilegrimsferd. I NY er det flere tog og diverse. I Vietnam har det visst også tatt av.

Lettlurt?

Skrevet

"Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai."

Hvordan i all verden har han i det hele tatt kommet på dette regnestykket!? Mannen er sprøyte gal.

Og hva skal man si om folk som sier opp jobben og stikker til skogs fordi dommedag sies å skulle komme? Da er man ikke helt god heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...