morsan Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ''Jeg lurer på om dem som hardnakket tror på dommedagsprofetier blir lettet eller lei seg når de skjønner at verden ikke gikk under likevel.'' Hehe, artig tanke. Ja, tror en sterkt på en ting, må en vel bli skuffet selv en slik livsløgn blir tatt fra en. De noe mindre rettroende blir vel lettet :-). Det kjipe med å tro på dommedagsprofetier er at man aldri kan få gleden ved å triumferende si "Hva var det jeg sa??!!" ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 "Tallet 5 står for forsoning, tallet 10 betyr fullkommenhet og tallet 17 er himmelen. Om man da ganger de tre tallene med hverandre får man 850. Og om man så ganger 850 med 850 blir fasiten 722.500. Det skal være antall dager siden Jesus ble korsfestet. Og 722.500 dager etter den dagen det skjedde, er lørdag 21. mai." Hvordan i all verden har han i det hele tatt kommet på dette regnestykket!? Mannen er sprøyte gal. Og hva skal man si om folk som sier opp jobben og stikker til skogs fordi dommedag sies å skulle komme? Da er man ikke helt god heller. Ja, jeg ble også fascinert av det regnestykket der. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Det kjipe med å tro på dommedagsprofetier er at man aldri kan få gleden ved å triumferende si "Hva var det jeg sa??!!" ;-) ''Det kjipe med å tro på dommedagsprofetier er at man aldri kan få gleden ved å triumferende si "Hva var det jeg sa??!!" ;-)'' Hehe, exactly! Hjemme "alene" du og? 0 Siter
morsan Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ''Det kjipe med å tro på dommedagsprofetier er at man aldri kan få gleden ved å triumferende si "Hva var det jeg sa??!!" ;-)'' Hehe, exactly! Hjemme "alene" du og? Jepp, og har hatt internett _nede_ i mange timer ...:-( Gikk så langt at jeg til og med så på tv-kanalen TLC! LOL 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Jeg lurer på om dem som hardnakket tror på dommedagsprofetier blir lettet eller lei seg når de skjønner at verden ikke gikk under likevel. Det er jo det som er så ille med dette. Mange kommer ganske sikkert til å ta livet av seg pga denne pastoren. 0 Siter
Gjest pointless Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Jeg kom på at tiden jo er ganske forskjellig fra der hvor dommedagsprofetien ble satt fram og til her hvor vi bor. Husker ikke om det var i USA? Da ligger de jo 6 timer etter oss på Øst-kysten og 9 timer etter på Vest-kysten. Så mye kan vel fremdeles skje... ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Jepp, og har hatt internett _nede_ i mange timer ...:-( Gikk så langt at jeg til og med så på tv-kanalen TLC! LOL TLC, er det en kanal jeg har, tro? Antakelig, men selv har jeg blitt sittende å se på opptak (ved siden av surfingen, da) :-) 0 Siter
Gjest pointless Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Hva slags diagnose har folka i linken under? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10094076 De har brukt opp alt de har av penger. Mange har visstnok sagt opp jobbene sine og solgt sine hus, for så å dra ut på en slags pilegrimsferd. I NY er det flere tog og diverse. I Vietnam har det visst også tatt av. For det er vel ingen diagnose som heter "steike gal"? ''Hva slags diagnose har folka i linken under?'' Det hele begynner vel med en som faktisk er steike gal. Så får han mange lettlurte, naive, lite selvstendige og egosvake mennesker til å følge tankegangen sin. Så utvikler det hele seg til massesuggesjon slik at kanskje også "vanlig oppegående" mennesker følger etter. 0 Siter
Gjest pointless Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Jepp, og har hatt internett _nede_ i mange timer ...:-( Gikk så langt at jeg til og med så på tv-kanalen TLC! LOL TLC er vel en ok kanal? Iallefall krimmen deres, for det er det jeg ser på mest. 0 Siter
morsan Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 TLC, er det en kanal jeg har, tro? Antakelig, men selv har jeg blitt sittende å se på opptak (ved siden av surfingen, da) :-) Canaldigital har kanalen i standardpakka si. Det er en slik TVNorge-kanal in'te potens: Masse elendige dokumentarer! ;-) http://www.tlcnorge.no/ 0 Siter
morsan Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 TLC er vel en ok kanal? Iallefall krimmen deres, for det er det jeg ser på mest. Jeg ser nesten aldri på den - jeg har plassert den nesten helt sist på kanallista - sammen med lokal-tv og sportskanaler :-) Men jeg ser av programoversikten at de jo har en del programmer jeg har sett på andre kanaler før, slik som ti år yngre osv. 0 Siter
Gjest pointless Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Vi snakker nå 4 minutter igjen!!!! ''Vi snakker nå 4 minutter igjen!!!!'' Nei, det stemmer ikke. For tiden der hvor dommedagsprofetien ble satt fram ligger langt etter vår tid her i Norge. Så strengt tatt er det flere timer igjen. 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ''Vi snakker nå 4 minutter igjen!!!!'' Nei, det stemmer ikke. For tiden der hvor dommedagsprofetien ble satt fram ligger langt etter vår tid her i Norge. Så strengt tatt er det flere timer igjen. Nei, det var kl 18:00 i New Zeeland, og for øvrig 18:00 lokal tid. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest 1106 Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Jeg kom på at tiden jo er ganske forskjellig fra der hvor dommedagsprofetien ble satt fram og til her hvor vi bor. Husker ikke om det var i USA? Da ligger de jo 6 timer etter oss på Øst-kysten og 9 timer etter på Vest-kysten. Så mye kan vel fremdeles skje... ;-) Vi burde skamme oss som sitter på dol og ikke sammen med våre kjæreste disse siste timene... (fleiper bare her) 0 Siter
Gjest regnbow Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ''Vi snakker nå 4 minutter igjen!!!!'' Nei, det stemmer ikke. For tiden der hvor dommedagsprofetien ble satt fram ligger langt etter vår tid her i Norge. Så strengt tatt er det flere timer igjen. Den pålitelige (kødda) dommedagsprofeten har sagt det er kl. 18 rabaldere skulle ramme i de ulike tidssonene. 0 Siter
Gjest 1106 Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Hei, Det var vært like "seriøse" (i anførselstegn) dommerdager utallige ganger gjennom historien. Det fortsetter og fortsetter og fortsetter, og er helt sikkert ikke noe å bry seg om. Til og med denne tullingen har sagt at verden skulle ende 6. september 1994. Han vil bare ha oppmerksomhet. Med vennlig hilsen Du hadde rett, Sør. Vi lever jo enda! :-) 0 Siter
Sør Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Du hadde rett, Sør. Vi lever jo enda! :-) Jepp! Og en ny uke truer! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 ''Jorden gik ikke under - men det gjorde prædikanten'' ''Næsten korrekt i Island Retfærdigvis skal det dog siges, at han forudså, at et jordskælv ville indtræffe klokken 18.00 i alle Jordens tidszoner. Hvilket ikke var helt forkert. Udbruddet fra den islandske vulkan Grimsvötn, der lørdag begyndte at spy røg og aske, blev meget tæt på klokken 18.00 fulgt af en serie mindre jordskælv. '' http://politiken.dk/udland/ECE1289666/jorden-gik-ikke-under---men-det-gjorde-praedikanten/?track=jplisterseneste 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.