Gå til innhold

Min søster


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Det inntrykket gir du delvis her også, men jeg visste ikke bakgrunnen. Det er jo vesentlig om søsteren din mener dere virkelig har den sammen eller hun og familien har utvidede rettigheter pga. historikken.

Ukenumre benyttes flittig ved 50% deling av barn, så det går jo fint an, i hvert fall som et utgangspunkt. Eneste potensielle problem er påsken, som kan finne på å havne seg i par- eller oddetallsuke i mange år på rad.

Fikk melding fra min søster i dag om at vi kan ha hytta den uka vi ønsker.

Så da er det avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    5

  • laban

    4

  • Lillemus

    3

  • nitty-gritty

    2

Forslag til mail til søstra di:

" Til prust-søster,

Jeg har nå en rekke ganger forsøkt å komme til enighet ang. sommerferien i år og fordeling av ferieuker på hytta. Dette til ingen nytte. Til tross for at jeg finner din prokrastinering vedrørende dette imponerende, kan jeg ikke lenger vente på at du skal få nisseskjegget ut av ræva og bestemme deg. Det er direkte urimelig at jeg skal måtte vente til dine late ungdommer kan hoste opp en sommerjobb, eller til din manns sjarmerende eks finner det for godt å komme opp med når de bortskjemte snørrungene skal være hos dere.

Det mest rettferdige er at vi deler juli i to, og i mangel på bedre forslag fra din side, foreslår jeg at det blir slik i år også.

Hva gjelder videre år framover, foreslår jeg at vi tilbringer en dag i romjula med å diskutere oss fram til en minnelig løsning. Disse dagene skal vi uansett kose oss sammen, og det vil være en naturlig setting for en trivelig diskusjon. Resultatet av disse forhandlingene undertegnes av begge parter, forsegles med familiens våpenskjold og spikres opp på innsida av døra på hyttas utedo. Der kan du sitte og nyte synes av din velorganiserte ferieplanlegging for flere år framover gjennom hele sommeren.

Med de beste ønsker for en regnfull sørlandsferie,

Din elskelige søster prust."

Fornøyelig lesing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...