Gå til innhold

angst etter vond hendelse

Anbefalte innlegg

Gjest lea_20
Skrevet

Jeg er en jente i tjueårene som for et år siden ble utsatt for noe som var vanskelig for meg å takle. Jeg husker bare bruddstykker av denne hendelsen som i en svart tåke. Jeg ble så redd som jeg aldri har vært før. Jeg slet med sterk angst i ettertid. De første to døgnene klarte jeg nesten ikke å spise eller sove. Jeg bare skalv, var kvalm og uvel og hadde magetrøbbel! Jeg var rett og slett livredd!! I to uker var jeg som i en tåke. Jeg klarte så vidt å stå opp, Jeg var totalt uten energi. Fra å ikke få sove gikk jeg til å sove hele tiden!! Jeg var redd for telefonen, at noen skulle ringe på døra osv. Jeg slet virkelig med tankene og følelsene. Jeg satt for det meste og grublet og analyserte det jeg husket. Var bekymret, forvirret og hadde til og med skyldfølelse!! Følte en helt enorm skamfølelse samtidig som jeg visste at jeg ikke hadde gjort noe galt.Jeg ringte selv til psykriatisk og bad om hjelp. Noe jeg fikk i form av samtaler til å bearbeide situasjonen. Dette hjalp noe. Problemet er det at jeg sliter litt med dette enda. Jeg hadde før hendelsen trukket meg litt tilbake fordi jeg har i mange år sliti med angst og depresjon. Jeg føler meg sterkere nå, men problemet mitt er at jeg sliter med tanker som sikkert er irrasjonelle men for meg blir de liksom sanne. Jeg tør ikke lenger være med på ting der det er mye folk jeg kjenner (ukjente er helt greit) Spesielt der det blir drukket alkohol. Jeg er alltid sikker på at jeg skal bli overfalt uten å kunne forsvare meg. Jeg tror alle hater og misliker meg og at de kommer til å skjelle meg ut og skrike til meg foran flere mennesker. Alt dette er selvfølgelig relatert til det som skjedde med meg. Dette fører til at jeg holder meg mest hjemme og er enda mer tilbaketrukket. Det hender redselen også kan dukke opp bare jeg skal på butikken eller jeg går tur der jeg vet mange kan se meg. Hvordan kan jeg komme ut av denne bobla? Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt denne angsten?

Skrevet

Høres ikke godt ut. Kanskje du skulle oppsøke psykolog på nytt?

Gjest xbellax
Skrevet

Mandag kontakter du din primærlege og ber om hjelp. Du skal ikke ha det slik som dette, livet skal være mer enn å gå rundt å være livredd, og det fine og heldige i denne situasjonen er at du kan få fryktelig mye bedre om du våger ta imot hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...