Gå til innhold

Astma og lek ute

Anbefalte innlegg

Sønnen min fikk diagnostisert astma for noen uker siden, og har pga. sykehusopphold og høstferie vært hjemme fra barneparken.

Nå er det oppstart igjen, men jeg er litt usikker på om det er gunstig for han å være ute så mange timer i det været vi har på østlandet nå.

Han er 2,5 år - og barneparken er 4 timer om dagen fra 10:00 - 14:00.

Hva gjør jeg?

Noe annet jeg lurer på er om astma teller når man søker på barnehageplass?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36491-astma-og-lek-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sønn på 2 år og 3 mnd som har hatt astma i ca 1 og et halvt år..

Ut o ginn av sykehuset er vi uansett om han holds inne eller ute...

Han begynte i park nå i august, og lungelegen vår sa at, det ikke skulle gjøre noe forskjell.

Rått er det uansett, en kan ikke holde ungene inne hver gang det regner...

Bare pass på og følge med om han får symptomer og øk medesineringa når han blir snørrete, tegn til fosrkjølelse..

Du har vel fått behandlingskjema som du skal følge...

Vi fikk beskjed at det kommer til å ta en lang stund før vi blir kjent med symptomene og kunna klare å stoppe et kommende anfall, og det ville og bli endel turer til legevakt og innleggelse:-(

Men det blri bedre..

la gutten din kose seg i parken han har godt av det.-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36491-astma-og-lek-ute/#findComment-139415
Del på andre sider

Wenke Lunde, Sykepleier

Jeg har en sønn på 2 år og 3 mnd som har hatt astma i ca 1 og et halvt år..

Ut o ginn av sykehuset er vi uansett om han holds inne eller ute...

Han begynte i park nå i august, og lungelegen vår sa at, det ikke skulle gjøre noe forskjell.

Rått er det uansett, en kan ikke holde ungene inne hver gang det regner...

Bare pass på og følge med om han får symptomer og øk medesineringa når han blir snørrete, tegn til fosrkjølelse..

Du har vel fått behandlingskjema som du skal følge...

Vi fikk beskjed at det kommer til å ta en lang stund før vi blir kjent med symptomene og kunna klare å stoppe et kommende anfall, og det ville og bli endel turer til legevakt og innleggelse:-(

Men det blri bedre..

la gutten din kose seg i parken han har godt av det.-)

Du har fått et godt svar av Emely. Vil bare legge til at det finnes Jonas-masker til bruk i kaldt og rått vær. De leveres også som luer. Hør med legen din om han vil skrive ut rekvisisjon til hjelpemiddelsentralen. Denne masken varmer opp den kalde luften slik at de irriterte lungeslimhinnene ikke reagerer så veldig. Ved kun å ta på ham et skjerf rundt munn og nese, vil han få fuktig luft som gjør vondt verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36491-astma-og-lek-ute/#findComment-139459
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...