Gå til innhold

jeg har slik angst

Anbefalte innlegg

Gjest helt forferdelig
Skrevet

Jeg har slik angst i dag, jeg holder på å bli gal. Jeg holder det ikke ut, og klarer ikke få kontroll. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vanligvis er det depresjonen som er mest etter meg om dagen, men de siste dagene har jeg vært så plaget av angst. Det er helt lammende. Kommer meg ikke ut, klarer ikke snakke eller spise. Hva skal jeg gjøre.? Jeg klarer ikke gråte en gang:o(

Det er så grusomt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Får du noen form for behandling inkl medisiner?

Gjest helt forferdelig
Skrevet

Får du noen form for behandling inkl medisiner?

Jeg går på 150 mg zoloft. Men ellers går jeg ikke i behandling nå. Har gått i psykodynamisk terapi tidligere i livet, flere år siden nå.

Skrevet

Jeg går på 150 mg zoloft. Men ellers går jeg ikke i behandling nå. Har gått i psykodynamisk terapi tidligere i livet, flere år siden nå.

Jeg anbefaler deg å gjøre et nytt forsøk med psykoterapi, men denne gangen med kognitiv terapi evt metakognitiv.

Gjest helt forferdelig
Skrevet

Jeg anbefaler deg å gjøre et nytt forsøk med psykoterapi, men denne gangen med kognitiv terapi evt metakognitiv.

Du har helt rett. I det siste har jeg hatt en innleggelse, og blitt oppfulgt en stund på en dagbehandling. Men vi snakker egentlig ikke behandling her. Det er mer det å bli tatt vare på når en har det vanskelig, bli dratt med ut på tur og inn i det sosiale, men ikke skikkelig behandling som er målrettet. Og den psykodynamiske terapien var vel heller ikke så målrettet selv om den hjalp meg i forhold til en del bearbeiding.

Jeg tror det er mange av oss som er i dette systemet, som på en måte tenker at vi har prøvd alt, men så har vi egentlig ikke det. Jeg har aldri prøvd målrettet kognitiv terapi, selv om det sikkert har vært elementer av kognitiv terapi i det jeg har møtt.

http://www.kognitiv-terapi.no/

Jeg håper disse er flinke?

Eller har du noen andre i bergensområdet du kan anbefale som ikke har lange ventelister. Får heller betale.

Skrevet

Du har helt rett. I det siste har jeg hatt en innleggelse, og blitt oppfulgt en stund på en dagbehandling. Men vi snakker egentlig ikke behandling her. Det er mer det å bli tatt vare på når en har det vanskelig, bli dratt med ut på tur og inn i det sosiale, men ikke skikkelig behandling som er målrettet. Og den psykodynamiske terapien var vel heller ikke så målrettet selv om den hjalp meg i forhold til en del bearbeiding.

Jeg tror det er mange av oss som er i dette systemet, som på en måte tenker at vi har prøvd alt, men så har vi egentlig ikke det. Jeg har aldri prøvd målrettet kognitiv terapi, selv om det sikkert har vært elementer av kognitiv terapi i det jeg har møtt.

http://www.kognitiv-terapi.no/

Jeg håper disse er flinke?

Eller har du noen andre i bergensområdet du kan anbefale som ikke har lange ventelister. Får heller betale.

Jeg har dessverre ikke detaljkunnskap om ulike behandlere rundt om i landet. Jeg tror du trygt kan forsøke disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...