Gjest Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Hei. Når jeg er på skolen, og andre sosiale plasser så begynner jeg å svette litt under armene, og det lukter forferdelig vondt. Det skjer bare når jeg tenker på det, og er nervøs, fordi jeg har litt sosial angst også. Det er heller ikke vanlig svette, for det skal så lite til for at det lukter vondt. Så setter lukta seg inni klærne, og det blir bare enda verre. Alle som sitter rundt meg på skolen lukter det.. Og når jeg begynner å svette, så tenker jeg bare på om jeg lukter vondt hele tiden, så blir det bare verre.. Jeg svetter aldri sånn når jeg er hjemme fordi da bryr jeg meg ikke om det eller tenker på det. Jeg har prøvd aluminiumklorid som skal hjelpe mot svette under armene, og da svetter jeg nesten ingenting lengre, men det lukter fortsatt like vondt. Grunnen til at jeg skreiv det til psyikiater istedet for hudlege er at det er jo et psykisk problem, fordi det skjer bare når jeg er på skolen, og nervøs, eller tenker på om jeg lukter vondt. Håper jeg kan få hjelp om hvordan jeg kan slutte å tenke på det,og bekymre meg , så jeg kan slutte å lukte så vondt.. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Har du prøvd Stop24 deodoranten på apoteket? Den finnes som salve også. Selv om problemet er mest psykisk, så ville den enkleste løsningen være at du sluttet å lukte svette, så slapp du å bekymre deg for det. Er du forresten sikker på at de andre lukter svetten? At det ikke bare er noe du innbiller deg? Jeg har opplevd at folk har unskyldt at det har luktet av dem, uten at jeg har merket noe til det. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Hei! Mange får god hjelp med botox behandlinger for dette problemet nettopp fordi det er psykisk belastende. Dette kan du få dekket gjennom folketrygden, men da må du til din fastlege for å fortelle hvor belastende dette er for deg. Jeg vet en som fikk dette innvilget så det er mulig. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Hei! Mange får god hjelp med botox behandlinger for dette problemet nettopp fordi det er psykisk belastende. Dette kan du få dekket gjennom folketrygden, men da må du til din fastlege for å fortelle hvor belastende dette er for deg. Jeg vet en som fikk dette innvilget så det er mulig. Ja men er ikke botox for de som svetter overdrevent mye? Jeg svetter bare litt, og det er sånn angst svette. Men det lukter så vondt, og det er det som plager meg. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Har du prøvd Stop24 deodoranten på apoteket? Den finnes som salve også. Selv om problemet er mest psykisk, så ville den enkleste løsningen være at du sluttet å lukte svette, så slapp du å bekymre deg for det. Er du forresten sikker på at de andre lukter svetten? At det ikke bare er noe du innbiller deg? Jeg har opplevd at folk har unskyldt at det har luktet av dem, uten at jeg har merket noe til det. Jeg har prøvd stop 24 ja.. Bruker også aluminiumklorid nå, men det hjelper ikke. Og ja, de lukter det. Jeg ser at de holder seg for nesen osv.. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Uff, jeg har ögså sterk svettelukt hvis jeg er stresset eller redd. Lukter helt annerledes enn vanlig. Har ikke noe godt råd til deg.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.