Gjest bekymringstanker i natten Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Nav... Fønix... Hvorfor kan de ikke bare drite i meg... Hvorfor må de absolutt presse meg ut i arbeid når jeg ikke klare det? Kurs meg her og kurs meg der... Så arbeidsutprøving... Så på egenhånd ut i den store, farlige verden... Jeg vil bare være i fred fra alle disse "må-tingene" de presser på meg. Jeg orker ikke, greier ikke, makter ikke... Men det ser de ikke og har ingen forståelse for... Jeg er lei meg. Alternativt kan jeg jo drite i hele nav, men da får jeg jo ikke fem øre å leve av. Jeg mener at de som er syke må få trygd. Jeg har tidligere trodd at jeg kan jobbe 50%, men nå er jeg neimen ikke sikker. Er så fram og tilbake på det. På gode dager tenker jeg at jeg såklart kan jobbe 50%, men på dårlige dager 0%. Hva er sant? Hva er riktig? Jeg tror ikke at jeg makter å finne det ut engang... Så sliten er jeg. Nav/Fønix skal jo finne det ut, men akkurat nå orker jeg ikke vissheten om at de skal prøve meg ut. Jeg tror ikke jeg greier det. Hva skal jeg gjøre da? Alt jeg vil nå er å gå å gjemme meg i en mørk hule og bli der. I fred for alle krav, alt mas. Sukk.... 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Å jobbe kan faktisk være med å bedre den psykiske helsen! Det har i allefall jeg opplevd. Men skjønner godt at det er meget vanskelig i perioder. Du må bare finne en jobb der du trives og føler at du klarer. Du må være klar til NAV om hva du klarer og hva du ikke klarer. Ingen skal tvinge deg til noe du ikke klarer, klarer du ikke å jobbe i det heletatt er AAP en mulighet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.