Gå til innhold

Irene Grøneng


Gjest poh

Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt mer info.ang. min venn.Han har yrkesrettet attføring i ventetid og fikk beskjed fra arbeidskontor at han ikke kunne reise bort i 14 dager p.g.a. han er "arbeidsøkende".Men jeg mener han ikke er det, da et opplegg holder på å bli samordnet med arb.kontor/trygdekontor og en spesiell arbeidsplass.Dette har de forskjellige kontorene holdt på med i ca.7mnd.De vet hvor han skal,hvor lenge han blir borte og telefonnummeret dit han skal(sin mor).Kan de da "ta" fra ham trygden?Det tar sin tid før forholdene ligger til rette på arbeidsplassen og kontorene blir ferdige med sitt "papirarbeid".Hva kan han gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et tidligere innlegg hadde du skrevet"i utgangspunktet ikke, så lenge det ikke er til utlandet eller avbryter et attføringsopplegg"-Vil dette si at han kan reise 50mil innenlands. ettersom han ikke "avbryter" et attføringsopplegg, for det har jo ikke startet enda(etter7mnd) og de visste fremdeles ikke når det blir- ifølge telefonsamtale idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

I et tidligere innlegg hadde du skrevet"i utgangspunktet ikke, så lenge det ikke er til utlandet eller avbryter et attføringsopplegg"-Vil dette si at han kan reise 50mil innenlands. ettersom han ikke "avbryter" et attføringsopplegg, for det har jo ikke startet enda(etter7mnd) og de visste fremdeles ikke når det blir- ifølge telefonsamtale idag.

Hvis ikke attføringsopplegget er startet enda, og han ved å reise bort ikke forandrer på noen tidsplan, så ser jeg ikke noen grunn til at han ikke skal kunne reise.

Har han "attf.penger i ventetid på arbeid"? Eller i "ventetid under attføringen"?

Det er noe som skurrer her, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...