Gå til innhold

Hva sliter han med?

Gjest kjærlighet er likegyldighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personen sier han har følelser men viser det ikke, er mest irritabel og sint. Sier han bryr seg uten å vise det, jeg kunne låget dø lenge uten at han merket det. Jeg sliter jævlig for tiden, han overser det. Elsker meg han, blir sint når jeg er dårlig. Jeg prøver å holde hodet over vann, men går snart under. Elsker barna mine, jeg ser dem og prater med dem. Han behandler dem slik han behandler meg, er det kjærlighet?

Fortsetter under...

Gjest kjærlighet er likegyldig
Skrevet

Kan det være at han sliter med depresjon?

Kan hende han har vært deprimert siden jeg møtte han da. Eller det kan hende jeg er en komplett idiot som lar folk tråkke på meg. Hatt en jævlig dag, det vet folk men likevel ringer de og klager sin nød. Må være jeg som er gal, må være noe jeg bare tror. Det er ikke mulig!

Gjest Svarttrost
Skrevet

Kan hende han har vært deprimert siden jeg møtte han da. Eller det kan hende jeg er en komplett idiot som lar folk tråkke på meg. Hatt en jævlig dag, det vet folk men likevel ringer de og klager sin nød. Må være jeg som er gal, må være noe jeg bare tror. Det er ikke mulig!

Du trenger ikke være idiot selv om du finner deg i det. Gi deg selv litt mer respekt :)

Skrevet

Du trenger ikke være idiot selv om du finner deg i det. Gi deg selv litt mer respekt :)

Vet ikke hvordan jeg gjør det. Har ligget i senga og grått hele dagen, ser i speilet at jeg er rød i kinn og øyne og hovne øynelokk. Ser for jærvlig ut. Samboeren min vet det, men han overser meg og tar ikke i meg. Tror jeg ringer behandler i morgen, bare for å prate med noen. Folk eier ikke respekt for meg, det blir så tydelig når jeg har det vondt. Men var jo "flink" å ikke ta tlf når den ringte nå.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Vet ikke hvordan jeg gjør det. Har ligget i senga og grått hele dagen, ser i speilet at jeg er rød i kinn og øyne og hovne øynelokk. Ser for jærvlig ut. Samboeren min vet det, men han overser meg og tar ikke i meg. Tror jeg ringer behandler i morgen, bare for å prate med noen. Folk eier ikke respekt for meg, det blir så tydelig når jeg har det vondt. Men var jo "flink" å ikke ta tlf når den ringte nå.

Noen ganger er det nødvendig å sette grenser for å få respekt. Dette høres ut som en slik.

*forsiktig klem*

Annonse

Skrevet

Noen ganger er det nødvendig å sette grenser for å få respekt. Dette høres ut som en slik.

*forsiktig klem*

Sant. Må ta meg sammen og sette de grensene, bare jeg kan det. Takk! Klem

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Selv for de som bryr seg er det grenser for hvor lenge og hvor mye en kan gi oppmerksomhet til noen som ligger hele dagen i senga og griner. Kanskje han er lei og deprimert?

Kanskje sliter han med en kone som først og fremst er opptatt av å få?

Skrevet

Selv for de som bryr seg er det grenser for hvor lenge og hvor mye en kan gi oppmerksomhet til noen som ligger hele dagen i senga og griner. Kanskje han er lei og deprimert?

''Kanskje sliter han med en kone som først og fremst er opptatt av å få?''

Hehe,ser jo hvor feil inntrykk en kan få på nett. Kjære deg, jeg har gitt og gitt hele mitt liv...ja ofret meg for andre, til og med for han :)

Krever ikke oppmerksomhet heller, men når jeg først blir så "utslått" hadde det vært fint om han spurte "hvordan går det"? Ikke ingenting, det er fryktelig vondt å ligge alene og ha det vondt! Da er ingen der for meg, men når jeg er på bena, skal alle ha. Så nei han er ikke vant til at jeg vil få, han ber meg slutte å bry meg om alle...for det gjør jeg!

Liker faktisk å hjelpe folk, men ender opp i at jeg knekker selv. Så ja, da blir han sint, er jo han og ungene som trenger meg mest. Men i dag ser ting "lysere" ut. Ha en fin dag nhd og dere andre :-)

Skrevet

Du fornekter deg ikke!

marlenexxx27
Skrevet

Nei og nei! Har du ikke lest all forskninga som viser at terapi bare hjelper hvis pasienten synes at psykologen har "empati" - som i praksis betyr at psykologen skal booste egoet til pasienten og kun uttrykke uenighet når pasienten sier "det er ikke håp for meg" (Da skal han si "joda!")

Svaret du får fra "pasienten" uttrykker dårlig behandlingsallianse (Operasjonalisert ved at hun refererer til deg med det nedlatende "kjære deg"), og jeg garanterer at post-test spørreskjemaet vil bli utryllt med irritasjon/hevnlyst, og dermed ikke støtte opp om hypotesen at behandlingen har effekt. Huff og huff! Tilbake til start og stå over en runde!

Skrevet

Nei og nei! Har du ikke lest all forskninga som viser at terapi bare hjelper hvis pasienten synes at psykologen har "empati" - som i praksis betyr at psykologen skal booste egoet til pasienten og kun uttrykke uenighet når pasienten sier "det er ikke håp for meg" (Da skal han si "joda!")

Svaret du får fra "pasienten" uttrykker dårlig behandlingsallianse (Operasjonalisert ved at hun refererer til deg med det nedlatende "kjære deg"), og jeg garanterer at post-test spørreskjemaet vil bli utryllt med irritasjon/hevnlyst, og dermed ikke støtte opp om hypotesen at behandlingen har effekt. Huff og huff! Tilbake til start og stå over en runde!

''med det nedlatende "kjære deg"''

Det var ikke ment nedlatende :-)

Sier ofte det til folk, det bare understreker at jeg vil de skal forstå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hehe,ser jo hvor feil inntrykk en kan få på nett. Kjære deg, jeg har gitt og gitt hele mitt liv...ja ofret meg for andre, til og med for han :)

Krever ikke oppmerksomhet heller, men når jeg først blir så "utslått" hadde det vært fint om han spurte "hvordan går det"? Ikke ingenting, det er fryktelig vondt å ligge alene og ha det vondt! Da er ingen der for meg, men når jeg er på bena, skal alle ha. Så nei han er ikke vant til at jeg vil få, han ber meg slutte å bry meg om alle...for det gjør jeg!

Liker faktisk å hjelpe folk, men ender opp i at jeg knekker selv. Så ja, da blir han sint, er jo han og ungene som trenger meg mest. Men i dag ser ting "lysere" ut. Ha en fin dag nhd og dere andre :-)

Her kan jeg kun forholde meg til det brukerne skriver.

Annonse

Skrevet

Jeg forstår, men takk for svar :-)

Gjest Hva er vitsen da?
Skrevet

Ja, men av og til virker det som om du har en overdreven tro på din evne til å tolke det som blir skrevet. Jeg skjønner ofte hvorfor du tipper som du gjør, men:

Jeg har selv fått svar fra deg som psykologer OG andre som kjenner meg, ikke synes "treffer" i det hele tatt. Jeg har så svart oppklarende og stilt spørsmålet på nytt, men da har du ikke svart. Da virker det som om du har bestemt deg for at sånn er det, og har ikke interesse av å svare på det en lurer på hvis det ikke er sånn likevel.

Gjest Hva er vitsen da?
Skrevet

Hadde vært interessant om NHD kunne ha svart deg her, ja :-)

Gjest om det
Skrevet

Jeg forstår, men takk for svar :-)

Om du gir og gir, så blir folk vant med at det ikke er så farlig med deg. Man må gi, men samtidig signalisere tydelig og klart at en selv også er virktig i hverdagen og i de ulike relasjonene en har, først da ender en opp med å få når en trenger det som best. Om en selv setter seg lavt, vil andre lett gjøre det samme.

Skrevet

Om du gir og gir, så blir folk vant med at det ikke er så farlig med deg. Man må gi, men samtidig signalisere tydelig og klart at en selv også er virktig i hverdagen og i de ulike relasjonene en har, først da ender en opp med å få når en trenger det som best. Om en selv setter seg lavt, vil andre lett gjøre det samme.

Hvis jeg hadde dødd tror jeg de ville savnet meg, men bare den jeg er når jeg er oppegående. Tror de hadde snakket om at jeg var et godt menneske, i begravelsen...at jeg brydde meg om andre og hjalp der jeg kunne.

Men har opplevd å bli sett. Husker når et fam.medl døde, var lege der og jeg hjalp og stor på. Tror han ble litt sjokka, så slik ut og han spurte "Hvem skal hjelpe deg"?

Så det var godt at han sa det.

Skrevet

Tror egentlig det er et kall, det må det. Har holdt på med det hele livet, og det slutter ikke. Jeg klarer ikke hjelpe meg selv, kun andre og ingen kan/vil hjelpe meg. Det er min sjebne. men jeg forstår det ikke...

Melba1365380968
Skrevet

''med det nedlatende "kjære deg"''

Det var ikke ment nedlatende :-)

Sier ofte det til folk, det bare understreker at jeg vil de skal forstå.

Dersom noen sier "kjære deg", så tolker jeg det like nedlatende som når folk bruker navnet mitt flere ganger i løpet av en setning...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...