Gjest fanzine Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Hei, Jeg begynte med Lamictal i dag, pga BP2. Har fått en opptrappingsplan, men har et par tilleggsspørsmål fastlegen ikke hadde kunne svare på. 1. kan lamictal kombineres med alkohol? Eller bør jeg holde meg unna, ihvertfall til jeg er oppe i rett dose? 2. Det står tyggetabletter/oppløses i vann på esken-er det mulig å svelge dem hele? Om det ikke er det, er det andre typer lamictal som det er mulig å gjøre det med? 3. jeg fikk original preparatet nå, om jeg neste gang blir tilbudt en annen type lamictal av apoteket, er det likestilt, eller bør jeg betale mellomlegget selv for å få originalpreparatet? Setter utrolig stor pris på svar, 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 ''1. kan lamictal kombineres med alkohol? Eller bør jeg holde meg unna, ihvertfall til jeg er oppe i rett dose?'' Uansett - om du har en bipolar lidelse bør du være svært forsiktig med alkohol. ''2. Det står tyggetabletter/oppløses i vann på esken-er det mulig å svelge dem hele? Om det ikke er det, er det andre typer lamictal som det er mulig å gjøre det med?'' Jeg hadde den andre typen, som svelges (Lamical Orifarm) ''3. jeg fikk original preparatet nå, om jeg neste gang blir tilbudt en annen type lamictal av apoteket, er det likestilt, eller bør jeg betale mellomlegget selv for å få originalpreparatet?'' Ingen anelse, sorry. 0 Siter
miakami Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Jeg drakk hver helg da jeg brukte lamictal, og har gjort det uansett hvilke medisiner jeg har brukt mot bipolar lidelse, og det har gått helt fint. du kan svelge de hele. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 1. Ikke alkohol før du har vært på sluttdosen i en måned. Personer med BP skal være svært forsiktige med alkohol som er et potent depressivum. 2. De kan svelges hele. 3. Kopipreparater skal være like. Det er dog noe svineri at pasientene blir tilbudt ulike kopier hver eneste gang de er på apoteket. Om du holder deg til samme apotekkjeden, får du i det minste den samme kopien fra gang til gang. Jeg synes det er best at legen krysser av for nei til generisk bytte. Da trenger du ikke betale noe ekstra. 0 Siter
Gjest grå resept Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 1. Ikke alkohol før du har vært på sluttdosen i en måned. Personer med BP skal være svært forsiktige med alkohol som er et potent depressivum. 2. De kan svelges hele. 3. Kopipreparater skal være like. Det er dog noe svineri at pasientene blir tilbudt ulike kopier hver eneste gang de er på apoteket. Om du holder deg til samme apotekkjeden, får du i det minste den samme kopien fra gang til gang. Jeg synes det er best at legen krysser av for nei til generisk bytte. Da trenger du ikke betale noe ekstra. Hvor på resepten skal legen krysse av for dette? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Hvor på resepten skal legen krysse av for dette? Noen resepter som finnes i elektronisk pasientjournal har avkryssing for dette. Hvis ikke kan legen skrive eller stemple "Ikke generisk bytte" nederst på resepten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.