Gjest Igloo Skrevet 8. oktober 2001 Del Skrevet 8. oktober 2001 Hei! Jeg jobber på kontor og sitter mye foaran PC´n hver dag. Jeg verker i armer og skuldre og har vondt i hodet hver dag. Prøver å tøye ut 5 minutter pr. time, men det ser ikke ut til at det hjelper. Den ene skuldren er så vond at jeg kan omtrent ikke løfte armen. Har jeg fått senebetennelse? Hva kan jeeg gjøre for å bli kvitt disse smertene? Dette var mye klaging, men jeg verker i hele overkroppen og alt fysisk arbeid har blitt skikkelig tungt å utføre. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36505-verker-i-armer-og-skuldre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Smerter i skuldrene kan ha mange årsaker. Vanligst er akutt eller kronisk senebetennelse. Andre ganger er forklaringen betennelse i en nervefiber, leddkapselen eller selve leddet. Trykk på nerver i nakken og muskelstramninger kan også medføre skuldersmerter. Ved undersøkelse finner legen som regel ut hva som er problemet. En akutt senebetennelse behandles med ro og betennelsesdempende tabletter f.eks. Ibux eller en kortisonsprøyte. Man bør også la armen få hvile noen dager. Etterhvert kan man begynne med forsiktige øvelser slik at skulderen ikke stivner og for å gjøre senen sterk og smidig. En fysioterapeut kan gi instruksjon i slike øvelser. Hvis behandlingen ikke ser ut til å bedre tilstanden, bør lege konsulteres pånytt. Han han vurdere om skulderen er i en slik forfatning at den bør opereres eller om smertene skyldes en av de andre tilstandene jeg nevnte innledningsvis. Som du skjønner kan jeg dessverre ikke gi deg et sikkert svar på hva som er forklaringen på dine plager uten å undersøke deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36505-verker-i-armer-og-skuldre/#findComment-139788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.