Gå til innhold

Takknemlighetsdagbok

Anbefalte innlegg

Gjest Daphne40
Skrevet

Jeg er på et forum hvor vi hver dag skriver noe vi er takknemlig for. På dette forumet er det mange som sliter veldig. Likevel er det noe jeg finner så utrolig godt. Jeg vet ikke hvorfor det å delta i dette har hjulpet meg så mye.

Selv på elendige dager kan jeg være takknemlig over støtten jeg får fra de andre på forumet.

Kanskje grunnen til at det hjelper såpass mye at en fokuserer på her og nå.

Fortsetter under...

Gjest zipper
Skrevet

Det har jeg tro på!

Da jeg ble alvorlig syk i fjor begynte jeg å skrive dagbok, både for å holde oversikt over hva som faktisk skjedde og ble sagt av legene, og for å få en ventilasjonsarena for egne følelser. Der ble det mye sutring, gitt, så mye at jeg selv så at jeg måtte gjøre noen grep. Så jeg bestemte meg for å avslutte hvert kapittel med minst 3 positive ting i min tilværelse. Og det var merkelig nok mulig, det ble gjerne langt flere punkter enn 3, til tross for at enkelte perioder var riktig elendige. Så for min del har i hvert fall regelmessig fokus på det positive hjulpet mye i dårlige perioder.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Dette skal jeg jammen foreslå i samtalegruppa jeg går i (vi styrer den selv).

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...