Gjest Daphne40 Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Jeg er på et forum hvor vi hver dag skriver noe vi er takknemlig for. På dette forumet er det mange som sliter veldig. Likevel er det noe jeg finner så utrolig godt. Jeg vet ikke hvorfor det å delta i dette har hjulpet meg så mye. Selv på elendige dager kan jeg være takknemlig over støtten jeg får fra de andre på forumet. Kanskje grunnen til at det hjelper såpass mye at en fokuserer på her og nå. 0 Siter
Gjest zipper Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Det har jeg tro på! Da jeg ble alvorlig syk i fjor begynte jeg å skrive dagbok, både for å holde oversikt over hva som faktisk skjedde og ble sagt av legene, og for å få en ventilasjonsarena for egne følelser. Der ble det mye sutring, gitt, så mye at jeg selv så at jeg måtte gjøre noen grep. Så jeg bestemte meg for å avslutte hvert kapittel med minst 3 positive ting i min tilværelse. Og det var merkelig nok mulig, det ble gjerne langt flere punkter enn 3, til tross for at enkelte perioder var riktig elendige. Så for min del har i hvert fall regelmessig fokus på det positive hjulpet mye i dårlige perioder. 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Dette skal jeg jammen foreslå i samtalegruppa jeg går i (vi styrer den selv). Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.