Gjest Nerda Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har nå tatt skrittet, nevnt for behandleren min at jeg ønsker å snakke med psykiateren min om Campral som skal fjerne lysten på å drikke. Det er så sin sak... Jeg har pr nå ikke et fysisk avhengighetsproblem, men sommeren er risikotid og jeg velger gjerne medikameneter for å takle det bedre. Betale - ja, det er verdt det. Når jeg ikke får noe særlig god terapeutisk hjelp, og dessverre ikke alltid er like flink til å tenke konstruktivt... Ja, da begynner jeg å se på andre alternativer. Bygger også dette på "fort og gale råd" jeg har fått under innleggelser. Jeg nevnte dette for de nfaste terapeuten jeg har, som er psykepleier med div.videreutdanning jeg ikke kjenner. Hun forsto ikke dette med at et medikament kunne gjøre noe med en psykisk craving. Hva skal jeg da si? Champix tar da bort røyksug? I alle fall sammenlignet jeg de to. Likevel kunne liksom ikke noe funke mot noe som var fysisk. Det på tross av at jeg med hånda på hjertet (sikkert et unntak fra regelen) kan si at jeg blir raskere avhengig av alkohol enn jeg blir av morfinn ut i fra tidligere erfaring, jeg tar ikke opiater nå. Ble vel en del utenomsnakk dette, men hva skal jeg si??? Om jeg ikke klarer å løse dette terapeutisk føler jeg at jeg har såpass ansvar å ta både for meg selv og ikke minst andre at jeg vil utforske andrerekkke løsninger. Kan det være bedre å spørre fastlegen? Jeg har en psykiater jeg regner med å få snakket med etter hvert, hun er dog fraværende i minst to uker framover. Hva skal jeg da ev. si? Si gjerne at jeg kan velge vekk problemet, men nå ser jeg rett og slett på en annenrangs løsning, fordi jeg selv kanskje er annenrangs i forhold til denne problemløsningen. Pr. Felleskatalogen skal denne behandlingen kombineres med rådgivning. Dette er nok betydelig lettere å oppnå enn Campral. Det er bare det at jeg ønsker trippel gardering denne sommeren. Min del av ansvaret for å holde meg unna i høyest mulig grad, samt ta all rådgivning og medikamentell behandling som kan ansees aktuelt. For de som har lest det jeg har skrevet om egen situasjon tidligere, så er det egenntlig opplest og vedtatt at jeg skal flytte. Nå er alt et spørsål om håndtverkere og når de har tid. 0 Siter
Gjest Merlen Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 All ære til deg som vil dette, det står det jammen respekt av. Jeg håper du finner hjelpere som kan se gjennom dine øyne og støtte deg på veien. Siden du er så motivert nå - kanskje er det like greit å gå til fastlegen, og ikke vente til terapeuten er tilbake? ps! kjenner overhodet ikke til Campral, uttaler meg generelt 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. mai 2011 Skrevet 26. mai 2011 Det er klokt av deg å vurdere Campral. Dessverre er det alt for mange behandlere som ikke er oppdatert. Jeg synes du kan snakke med fastlegen din om dette evt med psykiateren. Campral kan være den ekstrahjelpen som gjør at folk greier å holde seg edru. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.