Gå til innhold

Marihuana

Gjest Gutt 1992 (19 år)

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 1992 (19 år)
Skrevet

Heisann, kort spørsmål. Har røyket marihuana jevnlig i ett år nå (0-3 ganger i mnd), jeg gjør det som et alternativ til alkohol. Hva er egentlig det beste for meg? Jeg er klar over at marihuana kan utløse psykoser, men jeg tror sjansen for at jeg har anlegg for slikt er liten. Ingen i familien har shizofreni, og jeg har ikke lagt merke til noen forandring i min psykiske helse. Jeg har kanskje blitt mer filosofisk og mer analyserende, men det ser jeg på som en god ting. På en søndagsmorgen etter en tur på fylla med alkohol kjenner jeg at kroppen er ødelagt, fylleangst og fyllesyke. Søndagsmorgenen etter å ha røyket med et par gode venner og diskuterte livssyn og sett på film er bare litt slapp. Sånn jeg ser det er det helt klart at alkohol skader kroppen min mer enn marihuana, men allikavel får jeg ofte en spesiell skyldfølelse når jeg har røyket et par helger på rad. Jeg føler at jeg er udugelig. Jeg vetikke hvorfor, jeg høster toppkarakterer i realfagene på vidregående og er sosialt aktiv og har en stor omgangskrets. Ser du noe illevarslene i mitt rusmønster?

Fortsetter under...

Skrevet

Helseeffekten kjenner jeg ikke til. Den er det sikkert andre som kan overdrive for deg. Men du tilhører en kategori som er i faresonen for å benytte sterkere narkotika før eller siden i følge førskning. Rett og slett fordi du røyker gress jevnlig. Willy Pedersen er et navn du kan google opp.

Skrevet

1) Hvis du blir tatt kan det følge deg resten av livet, inkl. for ting som innreise til USA.

2) Det er jo ikke slik at man behøver å drikke alkohol i skadelige mengder. Det er faktisk helt mulig å drikke LITT!

3) THC forblir lenge i kroppen, og påvirker deg lengre enn alkohol.

Med vennlig hilsen

Skrevet

ikke nødvendigvis hasjen som er farlig, men miljøet rundt. Det har en tendens til å sirkulere sterkere stoffer enn hasj rundt omkring når du først har med det stoffet å gjøre. Jeg og mine bekjente for 6-7 år siden var ulver i det miljøet og en du skal være glad du aldri har møtt. Du er ung hvis du er født i 1992, jo lenger du røyker hasj og jo eldre du blir, jo mer merkelige ting vil dukke opp i omgangskretsen din.

marlenexxx27
Skrevet

Ja, det er noe illevarslende med ditt rusmønster. Greit nok at du ikke blir schizofren. Men den analyserende og filosoferende modusen kan sakte men sikkert bli mer et problem enn et gode. Hvorfor GJØRE noe når du heller kan ligge å spekulere rundt det? Hvis du på død og liv må røyke bør det skje max en til to ganger i måneden.

Skrevet

Shizofreni er en overhengene fare når det gjelder både Marihuana og Hasj. Begge innholder THC.

Synes du Shizofreni er en gøy sykdom??

Annonse

Gjest en i familien
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om det med psykoser/schizofreni, men jeg vet at depresjon og nedstemthet kan være en vanlig bivirkning. Høres ut som om du beskriver det som en følge hos deg.

En i familien (35) har røyka (mye) og jevnt over mange år. Han har slitt mye psykisk i perioder, innleggelser, selvmordsforsøk/planer.... Det er over 2 år siden siste alvorlige psyiske nedtur nå...

Depresjon og tungsinn har han likevel mye av fremdeles. Det kan i perioder være svært vanskelig å få han "opp" igjen. Han har en del angst og tvangspreg over en del ting i livet. Han kaller det "særheter og vaner", men det grenser til tvang når han MÅ gå på den høyre siden av søylen fremfor venstre...

Den psykiske avhengigheten hans av hasjen er veldig tydelig for meg, prioriterer heller 100 kr ekstra til hasj enn 100 kr mer i bursdagsgave til barnet sitt...

Jeg vet ikke om ditt forbruk er som hans var i den alderen, men jeg syns likevel du skal være forsiktig i ditt bruk. Det kan snike seg på, og om 15 år kan du være der han er nå.... :/

Det at du har dårlig samvittighet burde kanskje si deg noe om at dette kanskje ikke passer helt for deg?

Nå er det mange som argumenterer for at alkohol er værre osv. Men tross alt ER hasj fremdeles ulovlig i dette landet, så det du driver med er faktisk ulovlig og kan få kjedelige konsekvenser for deg. Alkohol er ikke bra det heller, men tross alt lovlig.. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...