Gå til innhold

Forstå spørmålet mitt den som kan

Anbefalte innlegg

Gjest jadda, det lurer jeg på
Skrevet

Har psykiateren stilt riktig diagnose? Han sa det va bipolar affektiv lidelse. Er det det samme som BP2?

Jeg svinger mest nedover i mer eller mindre dype depresjoner. Innimellom har jeg oppturer hvor jeg er mer gira og synes livet er herlig. Får gjort masse, er mer sosial osv.

Men disse oppturene, er ikke det bare normalt? Er det ikke sånn det er å være frisk for et normalt menneske? Eller er det ikke normalt siden jeg for det meste er deprimert.?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bipolar affektiv lidelse er den overordnede betegnelse for hele gruppen. I denne gruppen finner en bl.a. BP2.

Hvorvidt du har gode perioder innenfor det normale eller om de er så "høye" at det er en hypomani, kan jeg ikke svare på.

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Kan nok ha det likevel :o)

Jeg fikk Bipolar affektiv lidelse på papiret sist jeg var innlagt.. (første gang jeg har sett det nedskrevet og jeg hadde da hatt diagnosen i over 1år)

Men det jeg skulle si var at du ikke er aleine om å være mest i dypet, dypeste hel****.og få oppturer.

De få gangene jeg har vært oppe, er jeg blitt vurdert som for høy.

Håper du finner ut av det - for meg høres det ikke for usannsynlig ut at du kan ha Bipolar Lidelse, men jeg er ikke lege eller noe, så..

Lykke til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...