Gå til innhold

Bortkastet med samtalebehandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler vel at jeg burde ta kontakt med en behandler, men for å være ærlig så har jeg liten tro på samtalebehandling etter å ha gått i dette i mange år. Det kunne vært bra å ha en å snakke med, men så var det å finne den rette personen da. Merker at alt dette bare er et ork for meg. Når alt kommer til alt, er det jo jeg som må gjøre jobben?

Skrevet

Du må gjøre jobben, men for å vite hvordan du skal gjøre den, er det godt å få hjelp.

Men at å finne den riktige personen til å hjelpe til er vanskelig, ja DET skjønner jeg veldig godt.

Det verste som skjer er jo faktisk at du kommer til en behandler du ikke går overens med i det hele tatt, og da kan du jo bare slutte, ingen vits i å kaste bort tid da.

Skal en la være å prøve fordi en kan risikere å bomme?

Gjest Lakota
Skrevet

Ja, for min del er det bortkastet! Ei som feller tårer når jeg åpner kjeften, treger hjelp selv. De bør være "godt rustet" og tåle endel, ellers blir en jo redd for å "såre" det stakkars menneske!

Skrevet

Du må gjøre jobben, men for å vite hvordan du skal gjøre den, er det godt å få hjelp.

Men at å finne den riktige personen til å hjelpe til er vanskelig, ja DET skjønner jeg veldig godt.

Det verste som skjer er jo faktisk at du kommer til en behandler du ikke går overens med i det hele tatt, og da kan du jo bare slutte, ingen vits i å kaste bort tid da.

Skal en la være å prøve fordi en kan risikere å bomme?

Jeg har vært gjennom listen med psykiatere. Jeg vil gå til en kvinnelig psykiater. Det var kun en som jeg kunne sende henvisning til. Ventetid 3-4 måneder. Jeg får vel satse på henne. Eller er det bedre å gå til psykolog? Er det noen forskjell med hensyn til samtalebehandling?

Skrevet

Jeg har vært gjennom listen med psykiatere. Jeg vil gå til en kvinnelig psykiater. Det var kun en som jeg kunne sende henvisning til. Ventetid 3-4 måneder. Jeg får vel satse på henne. Eller er det bedre å gå til psykolog? Er det noen forskjell med hensyn til samtalebehandling?

Hei. Hvorfor?

Gjest Svarttrost
Skrevet

Kjønn og tittel - helt umulig å svare på hva man bør velge.

Dette er utelukkende personavhengig, er min erfaring.

Har gått til psykiatere som KUN har vært opptatt av medisinering, men også til psykiatere som virkelig har gjort en stor forskjell for livskvaliteten min.

Har også gått til psykologer som kun har vært opptatt av klokka og blokka, men også til noen som har vært veldig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...