Gå til innhold

Diagnose og rettigheter/ressurser?

Gjest Håper på svar fra andre i samme situasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Håper på svar fra andre i samme situasjon
Skrevet

Håper det er noen her som har bokstavdiagnose eller barn/ungdomer som har bokstavdiagnose som kan svare meg på spørsmålet?

Er det slik at folk med føtalt alkohol syndrom eller adhd som ikke er psykisk utviklingshemmet at det er best at de har diagnosen mild psykisk utviklingshemmet for å få hjelp, rettigheter/resursser?

Hører mild psykisk utviklingshemmet inn under autismespekteret?

Er det andre her som har foreksempel adhd og psykisk utviklingshemmnin for å få mer hjelp med rettigheter/resursser?

Er det andre ting en IQ som teller på psykisk utviklingshemmet?

Håper at N.H.D. også kan svare.

Fortsetter under...

Skrevet

Min erfaring med barn er at diagnoser ikke spiller noen rolle, men at de får hjelp etter det bup og foreldre synes de trenger. Men det er sikkert andre som har andre erfaringer med meg, jeg har et barn som har blitt utredet i sju år fordi de aldri klarte å sette noen diagnose på ham før han tilslutt fikk en diagnose som antagelig ikke stemmer.

Skrevet

Min erfaring med barn er at diagnoser ikke spiller noen rolle, men at de får hjelp etter det bup og foreldre synes de trenger. Men det er sikkert andre som har andre erfaringer med meg, jeg har et barn som har blitt utredet i sju år fordi de aldri klarte å sette noen diagnose på ham før han tilslutt fikk en diagnose som antagelig ikke stemmer.

Da er vel det mer med voksene det gjelder.

Jeg lurte for mine diagnoser er føtalt alkohol syndrom, adhd, angst, diabetes, refluks og så har jeg diagnosen mild psykisk utviklingshemmet selv om jeg ikke er det for at jeg skal få lettere hjelp og rettigheter/resurrser.

Kan det være for at det kansje ikke er så mange folk som vet hva føtalt alkohol syndrom er?

Eller kan det ha med at føtalt alkohol syndrom og adhd ikke er gir nok hjelp, rettigheter/resurrser?

Jeg har søkt på internett og finner ikke noe hvor det står om vi må ha diagnosen mild psykisk utviklingshemmet for å få rettigheter/resursser, hjelp.

Skrevet

Da er vel det mer med voksene det gjelder.

Jeg lurte for mine diagnoser er føtalt alkohol syndrom, adhd, angst, diabetes, refluks og så har jeg diagnosen mild psykisk utviklingshemmet selv om jeg ikke er det for at jeg skal få lettere hjelp og rettigheter/resurrser.

Kan det være for at det kansje ikke er så mange folk som vet hva føtalt alkohol syndrom er?

Eller kan det ha med at føtalt alkohol syndrom og adhd ikke er gir nok hjelp, rettigheter/resurrser?

Jeg har søkt på internett og finner ikke noe hvor det står om vi må ha diagnosen mild psykisk utviklingshemmet for å få rettigheter/resursser, hjelp.

Jeg kan ikke svare på hvem av voksne som får hjelp da det har jeg ingen erfaring med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...