Gå til innhold

Manglende forståelse fra familien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Vondt i viljen bekjempes best ved ansvarstaking og handling, ''

Det er sant! Utrolig hvor kreftene vokser når en MÅ, når en ikke har annet valg. Men hvis en da ikke klarer, da trenger man hjelp.

''Det er sant! Utrolig hvor kreftene vokser når en MÅ, når en ikke har annet valg. Men hvis en da ikke klarer, da trenger man hjelp.

''

Jeg tenker at noen ganger trenger folk hjelp i en slik situasjon, og andre ganger trenger de kanskje å finne ut at de faktisk selv sitter med løsningen og muligheten for endring. Det finnes mye lært hjelpeløshet hos mennesker som har vært mye i kontakt med psykiatri.

Skrevet

''Men vil helst ha samtalen mellom meg og dere enkeltvis, ikke at dere skal diskutere meg "bak min rygg".Liker ikke det så godt.

''

Det foregår ingen diskusjon bak din rygg, du har jo full tilgang til å lese det som blir skrevet.

Han mener vel at han ikke har så lyst på lange grener i tråden der andre diskuterer hammed hverandre, men at han heller vil ha dialog med hver enkelt av dere. Og det kan man jo forstå.

Skrevet

Han mener vel at han ikke har så lyst på lange grener i tråden der andre diskuterer hammed hverandre, men at han heller vil ha dialog med hver enkelt av dere. Og det kan man jo forstå.

''Han mener vel at han ikke har så lyst på lange grener i tråden der andre diskuterer hammed hverandre, men at han heller vil ha dialog med hver enkelt av dere. Og det kan man jo forstå.

''

Jeg synes ikke denne tråden foreløpig er preget av lange avsporinger ol. Mitt svar til ham var nok allikevel preget av temaet for denne tråden, som på sett og vis handler om et ønske om at omgivelsene skal tilpasses ham og ikke at han skal tilpasse seg til omgivelsene.

Gjest MayLynn
Skrevet

Hva syns du familien din skal gjøre - hva forventer du?

Du kan jo ikke ha besøk hjemme hos deg slik som det ser ut. Og hvis du ikke dusjer, har rene klær etc så kan du vel heller ikke gå på besøk til dem?

Gjest Lakota
Skrevet

''Det er sant! Utrolig hvor kreftene vokser når en MÅ, når en ikke har annet valg. Men hvis en da ikke klarer, da trenger man hjelp.

''

Jeg tenker at noen ganger trenger folk hjelp i en slik situasjon, og andre ganger trenger de kanskje å finne ut at de faktisk selv sitter med løsningen og muligheten for endring. Det finnes mye lært hjelpeløshet hos mennesker som har vært mye i kontakt med psykiatri.

''Det finnes mye lært hjelpeløshet hos mennesker som har vært mye i kontakt med psykiatri.''

Helt sant! Har sett endel eksempler på det, har også sett at folk som vil prøve å få seg et normalt liv ikke får "lov". Og pasientene hører på legen, det er fakta! De sitter bare i leiligheten sin og blir innlagt med jevne mellomrom, tror psykiatrien ville jeg og skulle bli slik.

Stappet meg full i medisin, var innlagt noen ganger...og hvis jeg trengte det var det bare å ringe, de var der de. Skulle få plass jeg! Hva F er det for noe? Ga F i medisiner, sliter nå men er på ny plass. De skremmer meg! Vil ikke sitte å glo i veggen, vet ikke om jeg er syk en gang.

Gjest gurglegugg
Skrevet

''Det finnes mye lært hjelpeløshet hos mennesker som har vært mye i kontakt med psykiatri.''

Helt sant! Har sett endel eksempler på det, har også sett at folk som vil prøve å få seg et normalt liv ikke får "lov". Og pasientene hører på legen, det er fakta! De sitter bare i leiligheten sin og blir innlagt med jevne mellomrom, tror psykiatrien ville jeg og skulle bli slik.

Stappet meg full i medisin, var innlagt noen ganger...og hvis jeg trengte det var det bare å ringe, de var der de. Skulle få plass jeg! Hva F er det for noe? Ga F i medisiner, sliter nå men er på ny plass. De skremmer meg! Vil ikke sitte å glo i veggen, vet ikke om jeg er syk en gang.

''vet ikke om jeg er syk en gang.''

Hvorfor er det så mange som lurer på det, tro? (Inkludert meg selv)

Gjest Lakota
Skrevet

''vet ikke om jeg er syk en gang.''

Hvorfor er det så mange som lurer på det, tro? (Inkludert meg selv)

For min del er jeg i tvil pga mange diagnoser, tviler på at jeg har alt det der. Og jeg har store påkjenninger rundt meg, det hadde vel alle blitt dårlig fungerende av?

Trenger ikke være syk fordet.

Gjest mener jeg
Skrevet

For min del er jeg i tvil pga mange diagnoser, tviler på at jeg har alt det der. Og jeg har store påkjenninger rundt meg, det hadde vel alle blitt dårlig fungerende av?

Trenger ikke være syk fordet.

Fungerer du i jobb og sosialt? Hvis ikke er du syk.

Gjest Lakota
Skrevet

Fungerer du i jobb og sosialt? Hvis ikke er du syk.

Nei det gjør jeg ikke! Hvis jeg er syk vil jeg bli frisk!

Gjest pointless
Skrevet

''Han mener vel at han ikke har så lyst på lange grener i tråden der andre diskuterer hammed hverandre, men at han heller vil ha dialog med hver enkelt av dere. Og det kan man jo forstå.

''

Jeg synes ikke denne tråden foreløpig er preget av lange avsporinger ol. Mitt svar til ham var nok allikevel preget av temaet for denne tråden, som på sett og vis handler om et ønske om at omgivelsene skal tilpasses ham og ikke at han skal tilpasse seg til omgivelsene.

Men forstår du virkelig ikke at en som har en bipolar, dyp depresjon, som i tillegg er ubehandlet, er alvorlig syk?

Da er det ikke "bare å ta seg sammen"! Trodde du av alle forstod det, du som ellers virker så klok.

Gjest Merlen
Skrevet

Men forstår du virkelig ikke at en som har en bipolar, dyp depresjon, som i tillegg er ubehandlet, er alvorlig syk?

Da er det ikke "bare å ta seg sammen"! Trodde du av alle forstod det, du som ellers virker så klok.

Trådstarter sier selv at han er manisk. Da skulle det ikke være noe problem å vaske verken hjemmet eller en selv, tvert i mot.

Dårlige vaner derimot, det er noe annet.

Skrevet

''Men forstår du virkelig ikke at en som har en bipolar, dyp depresjon, som i tillegg er ubehandlet, er alvorlig syk?

''

Joda, det forstår jeg. Men jeg tror ikke at det trådstarter beskriver her, er utslag av en dyp depresjon, og såvidt jeg kan forstå har han blitt (- og blir fortsatt - ) behandlet for sin psykiske lidelse gjennom svært mange år.

Også mennesker med psykiske lidelser kan ha oppførsel, holdninger, personlighetstrekk som er lite modne eller konstruktive, uten at det er sykdommen som direkte forårsaker dette. Jeg mener at hovedproblemet i det som trådstarter tar opp i denne tråden, handler om ansvarsfraskrivelse og umodenhet. Sykdommen har sannsynligvis vært en medvirkende årsak til at han har glidd inn i slike handle- og tankemønstre, men sykdommen forårsaker ikke at han ikke kan forandre seg.

Skrevet

''

Enig.

Noe av det som har vært mest lærerikt i løpet av min tid i psykiatrien er faktisk det å takle å gå på trynet. Eller rettere sagt hvordan en reiser seg opp igjen.Og hvordan en håndterer vanskeliger følelser og utfordringer. Jeg har vært litt slik at når noe har vært vanskelig har jeg bare gitt opp. Alle er jo forskjelllig da men tror psykiatrien kan gjøre folk en bjørnetjeneste ved å stille for lite krav, samt at de lar seg fange av diagnosens begrensninger.

Med hjelp av en dyktig men litt streng terapeut har jeg kommet lengre enn jeg selv trodde var mulig.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke! Hvis jeg er syk vil jeg bli frisk!

Føler vel nå at diskusjonen fortsetter uten meg,når jeg som trådeier står igjen og dere diskuterer dere imellom.Ja jeg er syk,jeg har en bipolar lidelse,og jobber derfor ikke.Sluttet med mer eller mindre med tvang den 31/12-99

Da hadde jeg vært sykemeldt i 2 år etter ett "nervesammenbrudd" på en kveldsvakt,uten at jeg hadde sett mine barn på en lang stund.

Mye av menns problemer er at nå har samfunnet gått fra oss og kun kvinner og barn blir ivaretatt på alle mulige måter.Er man ikke narkoman,kriminell eller alkis får man ikke så lett hjelp i det norske samfunnet.

Nei livet blir enklere alene,uten jobb.Da har man bare sykdommen å tenke på.Det er slitsom nok å vaske klær og vaske opp synes jeg.Så kommer ryddig og betale regninger oppå det.

Er det rart at noen flytte ut på gata om sommeren i sin galskap?

Er ikke livet komplisert nok om man oså skal slite med bort-skjemte barn(gullunger) som suger ut penger,og lar en sitte igjen i ensomhet? X-kone som man er uvenner med?

Nei nå orker jeg ikke å skrive mer.

Avslutter herved min tråd!

Gjest Lakota
Skrevet

Føler vel nå at diskusjonen fortsetter uten meg,når jeg som trådeier står igjen og dere diskuterer dere imellom.Ja jeg er syk,jeg har en bipolar lidelse,og jobber derfor ikke.Sluttet med mer eller mindre med tvang den 31/12-99

Da hadde jeg vært sykemeldt i 2 år etter ett "nervesammenbrudd" på en kveldsvakt,uten at jeg hadde sett mine barn på en lang stund.

Mye av menns problemer er at nå har samfunnet gått fra oss og kun kvinner og barn blir ivaretatt på alle mulige måter.Er man ikke narkoman,kriminell eller alkis får man ikke så lett hjelp i det norske samfunnet.

Nei livet blir enklere alene,uten jobb.Da har man bare sykdommen å tenke på.Det er slitsom nok å vaske klær og vaske opp synes jeg.Så kommer ryddig og betale regninger oppå det.

Er det rart at noen flytte ut på gata om sommeren i sin galskap?

Er ikke livet komplisert nok om man oså skal slite med bort-skjemte barn(gullunger) som suger ut penger,og lar en sitte igjen i ensomhet? X-kone som man er uvenner med?

Nei nå orker jeg ikke å skrive mer.

Avslutter herved min tråd!

Beklager at du ble "borte" i tråden din :)

Er ikke enig i at kvinner og barn får hjelp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...