Gå til innhold

angst

Anbefalte innlegg

hattifnatt1
Skrevet

Jeg har en stund kjent meg mye bedre, men så kom en nedtur hvor jeg har hatt veldig mye sosialangst og panikkansgt igjen. Det er ofte om jeg får litt alkohol og jeg og kjæresten min begynner å krangle. Jeg har en tendens til å bli veldig dramatisk. Han vil ofte ikke snakke med meg når jeg tar opp problemer. Blir bare kald og stille. Jeg kjenner det blir mer og mer urolig inni meg til det toper seg av angst. jeg tenker at det kommer til å bli slutt og har også hatt endel suisidale tanker om å dø. Spesielt i slike situasjoner. Så får jeg ikke puste. Det stopper opp. Ofte kan det vare lenge. Nesten en time. Og jeg tror jeg skal dø. Jeg kjenner når dette kommer. men klarer ikke stoppe det. Går verken til psykolog eller tar medisin nå. Har avsluttet behandlingen nesten ett år siden. Kjæresten min er lei av at jeg er sånn..

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes svaret ligger tydelig innbakt i innlegget ditt.

Du skal slutte å drikke alkohol. Alkohol i seg selv kan itløse mer angst og depresjon. Hos deg, som hos alt for mange andre, utløser det i tillegg behovet for å krangle. Å diskutere/krangle i fylla er helt meningsløst. Diskutere skal en gjøre i edru tilstand. Selvsagt blir kjæreste lei av dette, og en eller annen dag har han fått nok.

Vi du beholde forholdet og være uten angst, må du holde deg borte fra alkohol.

hattifnatt1
Skrevet

Jeg synes svaret ligger tydelig innbakt i innlegget ditt.

Du skal slutte å drikke alkohol. Alkohol i seg selv kan itløse mer angst og depresjon. Hos deg, som hos alt for mange andre, utløser det i tillegg behovet for å krangle. Å diskutere/krangle i fylla er helt meningsløst. Diskutere skal en gjøre i edru tilstand. Selvsagt blir kjæreste lei av dette, og en eller annen dag har han fått nok.

Vi du beholde forholdet og være uten angst, må du holde deg borte fra alkohol.

Takk for svar. Ja jeg vet vel egentlig det at det er best om jeg ikke drikker.. Det er likevel vanskelig å holde seg helt unna det. Da jeg er glad i både vin og øl. Men må nok prøve å begrense det mest mulig. Men disse dramatiske, negative tankene jeg får, er der for det meste av tiden nå, bare sterkere når jeg drikker. Er det noe annet jeg kan gjøre for å kjenne meg bedre, slappe mer av? Det skal så lite til før jeg tenker dramatisk, katastrofe tanker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...