Gjest SMIRnøff Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Hvorfor går ikke latskap inn under "svekket funksjonsevne"? 0 Siter
frosken Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Begrepet latskap inneholder et element av moralsk vurdering, psykiatrien forsøker å unngå slike moralske vurderinger. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Begrepet latskap inneholder et element av moralsk vurdering, psykiatrien forsøker å unngå slike moralske vurderinger. Er det enighet om at det er så enkelt? 0 Siter
frosken Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Er det enighet om at det er så enkelt? Hva mener du? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Hva mener du? Nei, det virker jo som du sier det går ut på det samme - latskap og nedsatt funksjonsevne. Er det enighet om dette? Eller er det ikke 100% "overlapp"? 0 Siter
Gjest Lakota Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Tror ikke syke folk er late, men kjenner folk som er late og skylder på at de er syke. Forstår ikke helt hvordan leger klarer å skille disse, virker som endel lyger og. Det ødlegger for dem som er syke. Helt forskrudd hele samfunnet! 0 Siter
frosken Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Nei, det virker jo som du sier det går ut på det samme - latskap og nedsatt funksjonsevne. Er det enighet om dette? Eller er det ikke 100% "overlapp"? Hvordan definerer du latskap? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Hvordan definerer du latskap? Vel, nei, jeg innser oj at det det kan finnes mange former for latskap. Men ta meg som eksempel, da. Jeg er ganske inaktiv. Dusjer kanskje bare 2-3 ganger i uka. Pusser nesten aldri tenner. Jobber ikke (men studerer). Trimmer kanskje bare én dag i uka, og da er det bare en spasertur på en halvtime eller noe slikt. Har hele tiden lyst til å gi opp studiene fordi det er så slitsomt... men jeg blir presset til å fortsette... mesteparten av tiden går dog stort sett med til å sitte på nettet eller ligge på sofaen. Sløving i begge tilfeller... En kan si at jeg er en forferderlig lat person...!!! 0 Siter
Gjest Merlen Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Vel, nei, jeg innser oj at det det kan finnes mange former for latskap. Men ta meg som eksempel, da. Jeg er ganske inaktiv. Dusjer kanskje bare 2-3 ganger i uka. Pusser nesten aldri tenner. Jobber ikke (men studerer). Trimmer kanskje bare én dag i uka, og da er det bare en spasertur på en halvtime eller noe slikt. Har hele tiden lyst til å gi opp studiene fordi det er så slitsomt... men jeg blir presset til å fortsette... mesteparten av tiden går dog stort sett med til å sitte på nettet eller ligge på sofaen. Sløving i begge tilfeller... En kan si at jeg er en forferderlig lat person...!!! Rydd vekk tv og pc i ei uke, se hvor mye tid du får tilgjengelig da. Kan være et nyttig eksperiment... 0 Siter
Gjest gråstein Skrevet 29. mai 2011 Skrevet 29. mai 2011 Vel, nei, jeg innser oj at det det kan finnes mange former for latskap. Men ta meg som eksempel, da. Jeg er ganske inaktiv. Dusjer kanskje bare 2-3 ganger i uka. Pusser nesten aldri tenner. Jobber ikke (men studerer). Trimmer kanskje bare én dag i uka, og da er det bare en spasertur på en halvtime eller noe slikt. Har hele tiden lyst til å gi opp studiene fordi det er så slitsomt... men jeg blir presset til å fortsette... mesteparten av tiden går dog stort sett med til å sitte på nettet eller ligge på sofaen. Sløving i begge tilfeller... En kan si at jeg er en forferderlig lat person...!!! ''Dusjer kanskje bare 2-3 ganger i uka. Pusser nesten aldri tenner.'' Akkurat det høres mer ut som psykdom enn latskap. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.