Gå til innhold

Funksjon vs. latskap

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvorfor går ikke latskap inn under "svekket funksjonsevne"?

Skrevet

Begrepet latskap inneholder et element av moralsk vurdering, psykiatrien forsøker å unngå slike moralske vurderinger.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Begrepet latskap inneholder et element av moralsk vurdering, psykiatrien forsøker å unngå slike moralske vurderinger.

Er det enighet om at det er så enkelt?

Skrevet

Er det enighet om at det er så enkelt?

Hva mener du?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva mener du?

Nei, det virker jo som du sier det går ut på det samme - latskap og nedsatt funksjonsevne. Er det enighet om dette? Eller er det ikke 100% "overlapp"?

Gjest Lakota
Skrevet

Tror ikke syke folk er late, men kjenner folk som er late og skylder på at de er syke. Forstår ikke helt hvordan leger klarer å skille disse, virker som endel lyger og. Det ødlegger for dem som er syke. Helt forskrudd hele samfunnet!

Skrevet

Nei, det virker jo som du sier det går ut på det samme - latskap og nedsatt funksjonsevne. Er det enighet om dette? Eller er det ikke 100% "overlapp"?

Hvordan definerer du latskap?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvordan definerer du latskap?

Vel, nei, jeg innser oj at det det kan finnes mange former for latskap.

Men ta meg som eksempel, da.

Jeg er ganske inaktiv. Dusjer kanskje bare 2-3 ganger i uka. Pusser nesten aldri tenner. Jobber ikke (men studerer). Trimmer kanskje bare én dag i uka, og da er det bare en spasertur på en halvtime eller noe slikt. Har hele tiden lyst til å gi opp studiene fordi det er så slitsomt... men jeg blir presset til å fortsette... mesteparten av tiden går dog stort sett med til å sitte på nettet eller ligge på sofaen. Sløving i begge tilfeller...

En kan si at jeg er en forferderlig lat person...!!!

Gjest Merlen
Skrevet

Jeg er ganske inaktiv. Dusjer kanskje bare 2-3 ganger i uka. Pusser nesten aldri tenner. Jobber ikke (men studerer). Trimmer kanskje bare én dag i uka, og da er det bare en spasertur på en halvtime eller noe slikt. Har hele tiden lyst til å gi opp studiene fordi det er så slitsomt... men jeg blir presset til å fortsette... mesteparten av tiden går dog stort sett med til å sitte på nettet eller ligge på sofaen. Sløving i begge tilfeller...

Rydd vekk tv og pc i ei uke, se hvor mye tid du får tilgjengelig da. Kan være et nyttig eksperiment...

Gjest gråstein
Skrevet

''Dusjer kanskje bare 2-3 ganger i uka. Pusser nesten aldri tenner.''

Akkurat det høres mer ut som psykdom enn latskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...