Gå til innhold

Deprimert?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. For 10 år siden så bestemte min søster seg for å ta livet sitt. Jeg var da 13-14 år....hele verden ble snudd på hodet og skole gang gikk rett vest... Nå jobber jeg i en butikk, har null utdannelse....er sykemeldt nå pga skade. Har hatt 3 jobber fram til nå og alltid blitt sykemeldt for skader osv. Ikke selvpåført, men som skadet rygg, fot, kne, hjernerystele og nyresten (det siste nå) opp igjennom årene har jeg opplevd en del vonde ting! Jeg har nå giftet meg og vi har ett nydelig barn sammen. Nå orker jeg ikke tanken på jobben lengre og begynner å stresse når folk maser om skolegang, kurs osv...jeg klarer ikke tanken på det. Jeg er veldig fortvilet og har slitt med søvn nå i 10 år. Jeg vil slutte i jobben for jeg blir helt utmattett hele tiden av tanker og klarer ikke å slappe av! Hva skal je gjøre? Er så lei av å ha disse tankene jeg blir sliten syk til tider... Får meg ikke til å si det til legen min, for kan ikke bare slutte å ikke ha økonomi. Hilsen jente 24

Fortsetter under...

Gjest mener jeg
Skrevet

Trives du ikke i jobben din, så må du som andre tenke på å skifte jobb, eller eventuelt ta en utdannelse som kan gi deg en jobb du trives bedre i på sikt. Om en går i en jobb en mistrives i så kan en utvikle depresjon, så det er best å ta styring på det og få livet sitt inn i et bedre spor. Ville tatt opp studentlån og begynt på en utdannelse om jeg var deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alt dette går ikke i hop. Om du ikke ønsker å jobbe, går du glipp av lønnen, og dere må klare dere med mindre.

Om du mener at dette skyldes sykdom, må du snakke med legen. Denne kan finne ut hva du feiler og sørge for at du får behandling.

Om du bare dropper jobben uten å kontakte fastlegen, har du ikke krav på noen ytelser fra samfunnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...