Gå til innhold

Plutselig inntrukket brystvorte

Anbefalte innlegg

Den ene brystvorta til kjæresten min trakk seg plutselig inn i stedet for å knoppe seg utover som den andre da hun lå på ryggen i går. Det varte bare et par minutter, og har ikke skjedd igjen.

Ettersom det kan være et symptom på brystkreft, lurer jeg på om hun bør gå til legen straks eller om hun skal vente og se om det skjer igjen?

(Hun er akkurat fylt 30, og ellers frisk.)

Finnes det andre grunner til at ei brystvorte plutselig skal trekke seg inn?

Bekymra hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36530-plutselig-inntrukket-brystvorte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Når en brystvorte trekkes inn som følge av kreft, er den gjerne mer eller mindre inntrukket hele tiden. Under inndragningen vil det (men ikke alltid) være en følbar svulst. Situasjonen du beskriver virker således ufarlig.

Det er imidlertid ikke mulig for meg å gi den sikker vurdering av dette pr. brev. Hun bør derfor kontakte legen sin hvis hun ønsker en avklaring på om det foreligger sykdom i brystet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...