Gjest kvinne på 39 år Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har store problemer med å sove når jeg har vært på aftenvakt og skal på dagvakt dagen etter. Nå vurderer jeg å høe med legen om jeg kan få sovemedisin som jeg bruker i desse tilfellene. Er det god nok grunn? Hvor godt virker sovemedisin egentlig, får jeg garantert sove om jeg tar den? Hvilke vil du anbefale? Hvor god er virkningen med tanke på og ikke være trett dagen etter? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Det er god nok grunn. Jeg anbefaler Stilnoct evt Imovane om Stilnoct har for kort virketid. 0 Siter
Gjest kvinne på 39 år Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Det er god nok grunn. Jeg anbefaler Stilnoct evt Imovane om Stilnoct har for kort virketid. Tskk for raskt svar. Da prøver jeg å få det av legen. 0 Siter
Elis31 Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Jeg bruker avslapningscd-er og sovner garantert av de. Søk på yogaskolen i Oslo(dansk stemme) eller hypnotisør Sandefjord. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Det er god nok grunn. Jeg anbefaler Stilnoct evt Imovane om Stilnoct har for kort virketid. Men hun må vel passe på og ikke ta de for sent hvis hun skal kjøre på jobb neste dag? Det er ikke alltid så mange timer mellom en aftenvakt og tidligvakt. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Kanskje du kan prøve Circadin (Melatonin)? Et mer naturlig alternativ 0 Siter
Gjest Carceri Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Kanskje du kan prøve Circadin (Melatonin)? Et mer naturlig alternativ ''Melatonin'' Hvor mange mg er det meste man kan ta av det? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 ''Melatonin'' Hvor mange mg er det meste man kan ta av det? Tja, legene sier 3 mg, men det er fordi det er det "Norge" anbefaler. Kjenner en lege med god erfaring med bruk av Melatonin. Han anbefalte ca 15 mg til voksne, og 5 mg til barn - i forbindelse med jetlag. Da jeg trengte hjelp til å sove i en overgangsperiode, startet jeg med 12 mg - fordelt på 6 mg Circadin (kjøpt på apoteket i Norge) og 6 mg kjøpt på helsekost i USA. Circadin er et depotprodukt - altså at melatoninen (virkestoffet) frigjøres gradvis. Det gjør at innsovningseffekten ikke blir like stor som om alt virkestoffet ble frigjort samtidig. Jeg hadde veldig god effekt av melatonin, og kunne etter 3-4 uker slutte helt med det. Nå sover jeg stort sett greit Det som ble bedret først var faktisk innsovningen - som var det som plaget meg mest. 0 Siter
Gjest Carceri Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Tja, legene sier 3 mg, men det er fordi det er det "Norge" anbefaler. Kjenner en lege med god erfaring med bruk av Melatonin. Han anbefalte ca 15 mg til voksne, og 5 mg til barn - i forbindelse med jetlag. Da jeg trengte hjelp til å sove i en overgangsperiode, startet jeg med 12 mg - fordelt på 6 mg Circadin (kjøpt på apoteket i Norge) og 6 mg kjøpt på helsekost i USA. Circadin er et depotprodukt - altså at melatoninen (virkestoffet) frigjøres gradvis. Det gjør at innsovningseffekten ikke blir like stor som om alt virkestoffet ble frigjort samtidig. Jeg hadde veldig god effekt av melatonin, og kunne etter 3-4 uker slutte helt med det. Nå sover jeg stort sett greit Det som ble bedret først var faktisk innsovningen - som var det som plaget meg mest. Takk, har noen som er utgått 09 men kan ta dem fordet? En time før jeg legger meg? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Takk, har noen som er utgått 09 men kan ta dem fordet? En time før jeg legger meg? Vil tro det går greit. Virkningen kan være noe forringet. 30 minutter før leggetid holder 0 Siter
Gjest Carceri Skrevet 30. mai 2011 Skrevet 30. mai 2011 Vil tro det går greit. Virkningen kan være noe forringet. 30 minutter før leggetid holder Ok Får prøve med 15 mg, det er jo bare et stoff hjernen mangler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.