Gå til innhold

Kunne ønske jeg var fysisk syk

Anbefalte innlegg

Gjest Sick of life
Skrevet

Ja rett og slett døende. Det hadde vært mye bedre enn å være psysisk syk. NAV tror ikke på meg slik som det er nå. Om jeg hadde hatt en somatisk sykdom hadde dem nok trodd på meg.

Gjest Carceri
Skrevet

Nei, de tror det ikke da heller. Kjenner ei som sier det motsatte "Hadde det vært psykisk hadde jeg fått trygd". Tror ingen som vil ha det blir trodd lenger.

Skrevet

Nav forholder seg i stor grad til behandlende lege`s uttalelse av deg. Dersom du er uenig i Nav`s behandling av deg, eller på andre måter føler du ikke blir tatt på alvor eller presset for hardt, ville jeg fått en ny uttalelse fra behandler og innkalt til nytt møte.

Gjest alvende
Skrevet

Det er slettes ikke sikkert. Det finnes mange med fysiske sykdommer som får minst like dårlig behandling fra NAV.

Gjest alvende
Skrevet

Nei, de tror det ikke da heller. Kjenner ei som sier det motsatte "Hadde det vært psykisk hadde jeg fått trygd". Tror ingen som vil ha det blir trodd lenger.

Ja, det finnes nok en del tilfeller der det hadde vært lettere å komme med en alvorlig psykisk diagnose. Det er altså ikke bare psyisk syke som møter liten forståelse i NAV-systemet, selv om mange later til å tro det.

Gjest Carceri
Skrevet

Ja, det finnes nok en del tilfeller der det hadde vært lettere å komme med en alvorlig psykisk diagnose. Det er altså ikke bare psyisk syke som møter liten forståelse i NAV-systemet, selv om mange later til å tro det.

Tror alle møter liten forståelse der, er som om de motarbeider folk. Og de avjør sjebnene til folk, uff det er skummelt!

Gjest Intheocean
Skrevet

Håper du får ønsket ditt oppfyllt.

Gjest alvende
Skrevet

Tror alle møter liten forståelse der, er som om de motarbeider folk. Og de avjør sjebnene til folk, uff det er skummelt!

Det tror jeg også. Har sett meg litt lei på de som sier at det er forferdelig at NAV behandler psyisk syke på en så dårlig måte. Jeg vil derfor presisere at somatisk syke møter like mange problemer i sine møter med NAV.

Skrevet

Du skal ikke være for sikker på at NAV forstår noe mer dersom du har en somatisk lidelse.

Det er forøvrig mange med somatiske lidelser som ikke opplever seg forstått av omverdenen. Det er dønn umulig å kunne sette seg inn i plager en ikke har selv.

Gjest Carceri
Skrevet

Det tror jeg også. Har sett meg litt lei på de som sier at det er forferdelig at NAV behandler psyisk syke på en så dårlig måte. Jeg vil derfor presisere at somatisk syke møter like mange problemer i sine møter med NAV.

Er det inntrykket jeg og har. Er likhet for alle ihvertfall :)

På helt feil måte :(

Gjest lurer på det meste
Skrevet

Hva er det de ikke tror da, at du sliter med en psykisk lidelse? Hvis problemet er at du ønsker trygd og nav prøver å holde deg i jobb gjør de faktisk jobben sin selv om vi ikke liker systemet og måten det fungerer på.

En del av problemene folk opplever med nav er kommunikasjonssvikt men det skjer mye rart der også. Har sett eksempler på det.

Skrevet

Ofte er det slik at man tar seg sammen når man møter andre inkl nav. Da får de ikke det riktige bilde av hvordan situasjonen din er. Klarer du å la være og legge bånd på deg selv og virkelig vise dem hvordan du har det? Jeg ba dem gå å hente en bøtte med vann slik at jeg kunne drukne meg i den og truet med å hoppe ut av vinduet. Det hjalp. Saksbehandleren forstod alvoret men orket ikke å ha noe med meg å gjøre. Ny saksbehandler. Så enda en. Så enda en. Så enda en. Men nå forstår de.

Jeg har det bra nå og ønsker etter endt utdannelse å gå ut i arbeidslivet. Jeg måtte imidlertid nekte å gå på et kurs de mente var bra for meg og fant min egen utdannelse. De satte pris på initiativet.

Jeg vet ikke hva det er du ønsker, men vær klar over at ovenfor nav må en ofte kjempe. Selv om en ikke har krefter. Vis dem hva du er god for, hvilke utfordringer du faktisk har og hva det er du ønsker. Vær proaktiv. Det lønner seg.

Lykke til!

Skrevet

Du skal ikke være for sikker på at NAV forstår noe mer dersom du har en somatisk lidelse.

Det er forøvrig mange med somatiske lidelser som ikke opplever seg forstått av omverdenen. Det er dønn umulig å kunne sette seg inn i plager en ikke har selv.

Det har du i hvert fall helt rett i.

Skrevet

'' NAV tror ikke på meg slik som det er nå. Om jeg hadde hatt en somatisk sykdom hadde dem nok trodd på meg.''

hvordan utarter det seg ? Hvilke konsekvenser får det for deg at de ikke tror på deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...