Gå til innhold

Aldri vært innkalt hos Nav.

Anbefalte innlegg

Gjest bare jeg hadde vært frisk
Skrevet

Jeg har nå vært sykmeldt, rehabilitering, tidsbegrenset ufør, nå arbeidsavklaringspenger, i snart 10 år. Har enda ikke til dags dato blitt innkalt hos nav. Jeg er jo psykisk syk så de er sikkert redd jeg biter?

Eller har de avskrevet meg helt? Jeg får jo mine penger og da bør jeg være fornøyd? Problemet er bare at jeg er langt friskere nå enn det jeg var før, om enn noe uastabil enda. Jeg vil jo også i perioder jobbe. Der er ikke jeg og legen enige. Legen mener jeg er for syk til å jobbe.

Lurer på hva en lege egentlig har sagt til nav siden de ikke tørr kontakte meg...kanskje at jeg er gal? Eller at jeg er så "skjør" at de ikke må røre meg? Rart er det ihvertfall...

Noen som har opplevd det samme?

Gjest alvende
Skrevet

Dette har ingenting med det at du er psykisk syk. Du hadde sikkert ikke fått innkalling om du hadde en alvorlig fysisk sykdom heller.

Det har nok med at noen NAV-kontor er slappere på oppfølging enn andre.

Skrevet

Dette har ingenting med det at du er psykisk syk. Du hadde sikkert ikke fått innkalling om du hadde en alvorlig fysisk sykdom heller.

Det har nok med at noen NAV-kontor er slappere på oppfølging enn andre.

Jeg hører jo, og leser, om mange andre som må diskutere i det uendelige med nav for å få penger. Jeg har visst bare blitt lagt nederst i bunken?

Legen må jo nødvendigvis uttale seg ovenfor nav for at jeg skal få penger? De kommer jo ikke fra himmelen...

Skrevet

Jeg har vært igjennom samme opplegget som du. Jeg tok til slutt selv kontakt med Nav og ba om et møte med min saksbehandler. Hvliket han nok syntes var litt merkelig, men det var helt tydelig at de ikke hadde planer om å innkalle meg til oppfølgingssamtale av noe slag.

Tror de rett og slett har for mye å gjøre og da blir oppfølging av oss som har vært lenge borte fra arbeidslivet, nedprioritert.

Skrevet

Jeg har vært igjennom samme opplegget som du. Jeg tok til slutt selv kontakt med Nav og ba om et møte med min saksbehandler. Hvliket han nok syntes var litt merkelig, men det var helt tydelig at de ikke hadde planer om å innkalle meg til oppfølgingssamtale av noe slag.

Tror de rett og slett har for mye å gjøre og da blir oppfølging av oss som har vært lenge borte fra arbeidslivet, nedprioritert.

Ja, det virker som om jeg også må handle selv. Jeg har en gang tidligere tatt kontakt med nav og sagt ifra at jeg ønsker en tilrettelagt jobb, eller evt at jeg kunne melde meg på kurs for å få en slags omskolering. Fikk da høre at jeg ikke måtte gjøre dette fordi jeg hadde en så bra ordning som det jeg hadde.

Jeg vet at jeg ikke kan hoppe rett ut i arbeidslivet igjen. Dette har jeg prøvd på eget initiativ flere ganger. Stanger hodet i veggen hver gang. Jeg trenger jo hjelp til oppfølging og det får jeg tydeligvis ikke. Har nok gått ut på dato selv om jeg bare er i midten av 40-årene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det virker som om jeg også må handle selv. Jeg har en gang tidligere tatt kontakt med nav og sagt ifra at jeg ønsker en tilrettelagt jobb, eller evt at jeg kunne melde meg på kurs for å få en slags omskolering. Fikk da høre at jeg ikke måtte gjøre dette fordi jeg hadde en så bra ordning som det jeg hadde.

Jeg vet at jeg ikke kan hoppe rett ut i arbeidslivet igjen. Dette har jeg prøvd på eget initiativ flere ganger. Stanger hodet i veggen hver gang. Jeg trenger jo hjelp til oppfølging og det får jeg tydeligvis ikke. Har nok gått ut på dato selv om jeg bare er i midten av 40-årene.

Det er da ingenting i veien for at du selv kontakter NAV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...