Gå til innhold

NHD -graden av depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Alvorlig?
Skrevet

Hvor alvorlig synes du det er når man er så depressiv og har så store problemer med å samle hodet og fokusere at bare det å samle mentale krefter til å ta et bilde med et fotoapparat og være fokusert og tilstede og konsentrert er kjempevanskelig og tar veldig på kreftene og sliter i nervesystemet? Er det da det nærmer seg psykose ?

Fortsetter under...

Gjest pointless
Skrevet

Jeg er ingen lege, men jeg trodde psykose var vrangforestillinger. At man oppfatter ting rundt seg på en helt annen måte enn det andre gjør.

F.eks er en psykotisk hvis en plutselig får det for seg at en er Jesus, eller kongens ukjente sønn/datter og krever at en må bli behandlet deretter.

Som psykotisk kan en også oppleve å bli veldig redd/skremt av helt uskyldige ting fordi en innbiller seg ting og ser/hører ting som ingen andre ser/hører, osv. Paranoia forekommer også ofte.

Så utifra det du beskriver i innlegget ditt, kan jeg ikke forstå at det er noe psykotisk ved det. Men jeg er som sagt ingen lege.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er ikke i standt til å si noe fornuftig om graden av depresjon ut fra disse opplysningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...