Gå til innhold

Usikker på om jeg vil prøve mer

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

Jeg har gått i behandling siden jeg var 17, nå er jeg over 40.

Mye har endret seg gjennom årene, ikke minst min måte å tenke på, men de store vanskene er de samme: store svingninger (bp), korte svingninger/sterke følelser med tidvis stor selvødeleggelsestrang, og en spiseforstyrrelse (som ingen her jeg bor virker til å ha kompetanse om, så der er det ingen hjelp å få).

Jeg har lært meg noen teknikker som innimellom hjelper, men tror ærlig talt ikke at jeg kommer videre. Har forferdelig dårlig hukommelse, om behandleren sier det samme gang etter gang fester det seg jo aldri.

Det har vært forsøkt ulike medisiner opp gjennom årene, jeg kan ikke si at noen av dem har hjulpet noe særlig. Bortsett fra ekstramedisiner, som hjelper der og da. Ble satt på noe nytt for halvannen måned siden, vil selvsagt vente og se om dette gjør noen forskjell.

I lengre tid nå har jeg vært mye frustrert fordi jeg ikke føler det er mulig å komme videre, og nå lurer jeg på om det er like greit å kaste inn håndkleet og si at "slik har jeg det, lev med det".

Det er veldig trist å tenke på denne måten; at det ikke skal bli bedre, men kanskje går det over etter hvert. Nå bruker jeg jo alt for mye krefter på å være frustrert. Jeg hadde håpet å kunne jobbe igjen, men det går ikke nå.

I noen perioder har jeg det fint, i andre er jeg farlig for meg selv.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Forsøkt å stå på de samme medisinene over veldig lang tid...måneder-år?

Gjest Svarttrost
Skrevet

Forsøkt å stå på de samme medisinene over veldig lang tid...måneder-år?

Ja

Gjest kan jeg gjøre det?
Skrevet

Den som venter på noe godt...osv.

Neida, men du har slitt bra lenge..man har nesten alltid håpet om å kaaanskje denne gangen.

Jeg lurer litt på hvor "looser, pingle og svak" jeg er siden jeg vil gi opp etter "bare" 6år.

Har du prøvd forskjellige kombinasjoner av disse medisinene?

Orifiril, Seroquel, Lamictal, Lithium, osv...husker ikke så mange. Jeg regner med at du - siden du har vært i gamet så lenge- har prøvd det meste av alle mulige slags kombinasjoner.

Håper dette du har starta med nå kan fungere for deg!

Gjest Svarttrost
Skrevet

Den som venter på noe godt...osv.

Neida, men du har slitt bra lenge..man har nesten alltid håpet om å kaaanskje denne gangen.

Jeg lurer litt på hvor "looser, pingle og svak" jeg er siden jeg vil gi opp etter "bare" 6år.

Har du prøvd forskjellige kombinasjoner av disse medisinene?

Orifiril, Seroquel, Lamictal, Lithium, osv...husker ikke så mange. Jeg regner med at du - siden du har vært i gamet så lenge- har prøvd det meste av alle mulige slags kombinasjoner.

Håper dette du har starta med nå kan fungere for deg!

De medisinene - har prøvd dem ja, og flere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...