Gå til innhold

Hvor lenge kan laks ligge i kjøleskapet?


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Hadde laks i går, men jeg tinte for mange laksestykker og hadde tenkt å ha resten i dag, men vi kan ikke spise dem i dag. Er de like gode i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Kokt laks eller røkt laks?

Jeg hadde en pakke røket laks, etter at den var åpnet gikk det bare et par tre dager før den måtte kastes.

Kokt laks kan sikkert stå seg et par dager... ville ikke latt den stå lenger i alle fall.

Evnt kan du jo skjære den i biter og ha den i en lakseomelett til kvelds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligvis helt OK å spise laks to dager etter at den ble tint. (Hvis den har ligget i kjøleskap.) Laks og ørret holder seg bedre en de fleste fiskeslag. Jeg ville spist den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er vanligvis helt OK å spise laks to dager etter at den ble tint. (Hvis den har ligget i kjøleskap.) Laks og ørret holder seg bedre en de fleste fiskeslag. Jeg ville spist den.

Tusen takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Kokt laks eller røkt laks?

Jeg hadde en pakke røket laks, etter at den var åpnet gikk det bare et par tre dager før den måtte kastes.

Kokt laks kan sikkert stå seg et par dager... ville ikke latt den stå lenger i alle fall.

Evnt kan du jo skjære den i biter og ha den i en lakseomelett til kvelds?

Det er laks som hverken er kokt eller røkt. Den skal ovnsbakes i folie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Mat som har vært fryst og er tint, tilbereder vi alltid samme dag, men kan godt la det ligge i kjøleskap et par dager etter tilberedning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Mat som har vært fryst og er tint, tilbereder vi alltid samme dag, men kan godt la det ligge i kjøleskap et par dager etter tilberedning.

Så da mener du at de ikke er holdbare i morgen? De er ikke tilberdt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Så da mener du at de ikke er holdbare i morgen? De er ikke tilberdt enda.

Jeg tar ikke sjansen på å la opptint fisk ligge så lenge i kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg tar ikke sjansen på å la opptint fisk ligge så lenge i kjøleskap.

Hva med å fryse dem igjen i dag og tine dem igjen i morgen. Ikke lurt det heller kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Hva med å fryse dem igjen i dag og tine dem igjen i morgen. Ikke lurt det heller kanskje?

Vi fryser aldri opptint mat igjen men tilbereder det slik at det kan oppbevares litt lenger i kjøleskap eller fryse det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Vi fryser aldri opptint mat igjen men tilbereder det slik at det kan oppbevares litt lenger i kjøleskap eller fryse det igjen.

Ok, mine husmoregenskaper (ihvertfall på matlagingsfronten) er lite å skryte av. Jeg kaster dem jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Tint igår ,og skal spises i morgen? Det er da ingen problem!!!!

Ja, de var tint i går. Her sies det forskjellige ting, men jeg får prøve da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Ja, de var tint i går. Her sies det forskjellige ting, men jeg får prøve da:-)

Hvis de var tint i går, og har ligget i kjøleskapet, kan du fint bruke dem i morgen!

Jeg er ikke så nøye med utløpsdato og sånne ting - og vi har aldri blitt syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

De er like gode i morgen hvis de står i kjøleskap. Jeg ville aldri fryst dem igjen for så å tine dem en dag senere. Det ødelegger fisken. Bare tenk på gamle dager når det ikke fantes kjøleskap og fryser. De hadde ikke nytrukket fisk hver eneste dag og oppbevarte den så best de kunne. Et alternativ var å steke eller koke den for å få den til å holde lenger, men våre formødre tok vare på fisk i noen dager før de gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

De er like gode i morgen hvis de står i kjøleskap. Jeg ville aldri fryst dem igjen for så å tine dem en dag senere. Det ødelegger fisken. Bare tenk på gamle dager når det ikke fantes kjøleskap og fryser. De hadde ikke nytrukket fisk hver eneste dag og oppbevarte den så best de kunne. Et alternativ var å steke eller koke den for å få den til å holde lenger, men våre formødre tok vare på fisk i noen dager før de gjorde det.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvis de var tint i går, og har ligget i kjøleskapet, kan du fint bruke dem i morgen!

Jeg er ikke så nøye med utløpsdato og sånne ting - og vi har aldri blitt syke.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...