nana Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Når Amanda var 3 månder fikk hun de første vaksinene.(en i hvert lår) Etterpå sovnet hun en stund og våkner med skrik. Vi tar henne opp og skifter på henne hun skriker noe helt vanvittig mye. Vi blir redde og gir henne en smertestillende stikkpille. Hun skriker i 20 min. Skikkelig hylskriking skriker seg nesten helt bort. Vi ringer til og med til legevakten, men får beskjed om å se det ann. Vi fikk beskjed om at det ikke er uvanlig. Så etter 20 min. med hylskrik sovner hun. Våkner etter 2-3 timer(pleier ikke sove så lenge om gangen) Hun virker i fin form når hun våkner. Kanskje fortsatt litt vondt i benet men ikke mye. Tross av all skrikingen virket det bare som hun "bare"hadde vondt ikke at hun var syk. Hun skal på 5 månders kontroll til fredag, da skulle hun egentlig ha ny vaksine. Jeg ringte til helsestasjon i dag siden jeg er litt engstelig, hun mente jeg burde komme til kontroll og vente med vaksinen til vi skulle på 6 mnd kontrollen, for å ha lege til stede. Har noen vært med om lignende reaksjon på vaksine. Mener dere det er alvolig? Vær snill å svar meg, jeg trenger synspunkter her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36595-store-smerter-i-bena-etter-vaksine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Kjære nana, Det er ikke helt uvanlig med noe lokale smerter etter en vaksine. Stort sett er slike smerter ganske moderate, men enkelte unger reagerer sterkt på det allikevel. Jeg tror ikke at skrikingens intensitet er nødvendigvis proporsjonell med smertene. Og, som du selv observerte, går de som regel over ganske raskt. Jeg tror det er korrekt av helsestasjonen å få legen vurdere hvorvidt det er en slik normal reeaksjon eller om det eventuelt krever nærmere undersøkelse. Det høres ikke slikt for meg. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36595-store-smerter-i-bena-etter-vaksine/#findComment-139911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.