Gå til innhold

Hvordan få behandling for åreknuter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Da jeg var 19 år skadet jeg meg i snowboardulykke, og bl.a benet mitt var veldig stivt og vondt de neste 12 dagene.

Som reultat av dette så fikk jeg åreknuter som på innsiden av venstre legg (åreknuter finnes ikke i nærmeste slekt). Jeg har lyst til å få fjernet disse og lurer på adresser (www, tlf, e-post etc.) til klinikker som foretar slike behandlinger.

Jeg regner med at det er private klinikker jeg må henvende meg hos, så hva skal i så fall til for å få gratis behandling (dekket beløpet), eller få foretatt operasjonen på et vanlig sykehus?

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Behandling for åreknuter gjøres ved en rekke private klinikker i tillegg til offentlige sykehus. Dersom åreknutene først og fremst er et kosmetisk problem, må du regne med å bekoste inngrepet selv.

Det kan lønne seg å sjekke priser ved flere klinikker. Et startpunkt kan for eksempel være Volvat medisinske senter, T: 22 95 75 00.

Hvis du derimot har vesentlige plager på grunn av knutene, kan du snakke med legen din om du kan bli henvist til vurdering ved et offentlig sykehus. Her er ventetiden gjerne lengre enn ved de private klinikkene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...