sadbuttrue Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 For en måned siden fikk jeg telefon fra min manns jobb. han hadde falt om, tisset på seg, og når de hadde spurt han spørsmål om han viste hvem jeg var og hvor han bodde husket han ingenting før etter en stund. Han hadde også fått et kutt i leppen. Han ble sendt til sykehuset hvor de tok flere prøver men fant ingenting galt. For noen dager siden falt han om igjen. Dette når han var på besøk hos sine brødre. Denne gang datt han bakover slik at han måtte sy 5 sting i hodet. Også hadde han tisset på seg. Men denne gangen fikk han ikke puste. Han hovnet opp og ble blå i fjeset. Svogeren min la han i stabilt sideleie, åpnet munnen og måtte fjerne masse slim fra munn og hals. Han ble hentet i ambulanse som kjørte han på sykehuset. Dagen etterpå ble han sendt hjem, men skal inn igjen for å få medisin. Han skal være en såkalt "prøvekanin" på en ny type medisin. Jeg er livredd. Jeg klarer ikke la være å tenke på at noe skal skje med han. Vi er begge unge og har vært gift i bare litt over ett år, samtidig sliter jeg med depresjon og angst. Det jeg luere på er hva det kan være. Er dette likt et epilepsianfall? Og hvis...hva skjer nå. Må han være under konstant beskyttelse. Han jobber som elektriker, er dette farlig? Kan strøm i kroppen føre til et anfall? Er det mange som dør av epilepsi? Vær så snill å svar. Jeg takler ikke tanken på at han skal forsvinne fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36606-redd-for-%C3%A5-miste-min-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Ut i fra beskrivelsen er epilepsi en mulig diagnose. Videre utredninger er er nødvendig for å stille diagnosen. Epilepsi er et symptom som kan ha ulike årsaker. Ofte finner man ingen annen forklaring enn at hjernen iblant har ukontrollert aktivitet. Dette kan som regel effektivt behandles med legemidler som virker beroligende på hjerneaktiviteten. Med god behandling og riktig bruk av medisiner vil vanligvis verken sykdommen eller behandlingen påvirke livslengden. For en sikker vurdering av spørsmålet må du rådføre deg med legen han/dere bruker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36606-redd-for-%C3%A5-miste-min-mann/#findComment-140014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.