Gå til innhold

Få fart på magen

Anbefalte innlegg

Gjest Max Mage
Skrevet

Hva kan man spise (både av mat, legemidler og helsekost) som gjør at man får fart på magen (avføring hver dag), men som ikke fører til diare?

Fortsetter under...

Gjest fart på magen
Skrevet

Finnes jo mye mat som setter litt fart på magen, men ellers er Lactulose fra apoteket ganske effektivt.

Gjest annlovinda
Skrevet

For meg så hjelper det å spise fiber-rik til et av måltidene, drikke masse vann og gjerne et glass biola til måltidet.

Gjest Max Mage
Skrevet
  annlovinda skrev (På 17.6.2011 den 12.11):

For meg så hjelper det å spise fiber-rik til et av måltidene, drikke masse vann og gjerne et glass biola til måltidet.

Fiber-rik, er det det knekkebrødgreiene?

Gjest annlovinda
Skrevet
  Max Mage skrev (På 17.6.2011 den 12.14):

Fiber-rik, er det det knekkebrødgreiene?

Ja - knekkebrød, nesten som sponplater :) Ikke det beste jeg vet, men så lenge de fungerer på magen min så er det helt greit. Jeg spiser 2-3 slike til lunsj og et glass biola. Og magen fungerer. Dropper jeg dette brødet en dag eller to er det full stopp igjen.

Men ellers er moden kiwi godt for å få magen til å fungere. Samme med svisker og tørkede aprikoser.

Skrevet

I tillegg til de gode rådene du allerede har fått:

Kaffe

Lakris

Annonse

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi-Siblin. Kjøpes på apoteket. Jeg blander det i yoghurt, men det kan blandes i vann. Drikk så vann ved siden av. (drikker du ikke vann til blir du hard, det gjelder alt av fiber, mye fiber og lite vann gir hard mage)

Det gjør at avføringen blir passe siden dette blir gele i tarmen, ikke hardt, ikke tynt.

Skrevet

En sånn kladeis du får i helsekostbutikker som er laget av fiken og andre ting. Husker ikke hva de heter,... De er pakket i småpakker (som buljongtrerninger) og ligger i en eske med mange "brikker". Du spiser en eller flere hver dag. Fiberrikt.

candyqueen_83
Skrevet
  zelinda skrev (På 17.6.2011 den 14.48):

En sånn kladeis du får i helsekostbutikker som er laget av fiken og andre ting. Husker ikke hva de heter,... De er pakket i småpakker (som buljongtrerninger) og ligger i en eske med mange "brikker". Du spiser en eller flere hver dag. Fiberrikt.

Frukt & fiber :o)

Gjest forslaget
Skrevet

Linfrø, biola-typer melk. kaffe. Har du sjekket deg for matintoleranser dersom du sliter med hard mage? Mitt problem forsvant da jeg ble diagnostisert med cøliaki og begynte på glutenfri kost.

Skrevet

Drikke daglig en kopp med Anis/Fennikkel-te. Det gjør magen akkurat passe.

Skrevet

Jeg synes Laxoboral er bra, da kan man velge hvor mange dråper man skal bruke så man ikke får diare. Men jeg tåler ikke Lactoluse pga delvis lactoloseintoleranse. Vi-Siblin er også bra, men jeg må ta det tre ganger om dagen hvis det skal virke.

Skrevet

Kiwi, aprikoser, linfrø bløtlagt i vann over natten - drikk vannet og bruk gjerne frøene i frokostblanding/baking el.l., fiberhusk (helsekost).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...