Gå til innhold

Til legen: Olje i urinen

Anbefalte innlegg

Gjest lupusen
Skrevet

Hei! Er en jente på 20 år med lupus. Har hatt det i 5 år snart. Har tidligere hatt nyreproblemer. Jeg drikker hver helg ++ og drikker alltid ganske mye.

I det siste har jeg hatt vondt i magen/under ribbeina på høyre side, og bak på ryggen - begge sider (nyrene?)

Når jeg går på do ser det ut som om det ligger et "oljelag" oppå vannet i skåla. Hva kommer det av?

Har ikke hatt det før, det kom gradvis og nå er det ganske mye. Det ser ut som fett/olje. Kan dette ha noen sammenheng med nyrer eller levern?

Urinen i seg selv er også ganske grumsete og mørk, m/sterk urinlukt hvis jeg ikke har drukket mye vann.

Hva kan det være? Er dette tegn på at noe ikke stemmer?

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg har dessverre ingen god forklaring å gi deg, men synes symptomet tilsier at du snarlig kontakter legen din blant annet for en sjekk av nyrefunksjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...