Gå til innhold

Ryggplager pga sjeling?

Anbefalte innlegg

Jeg er operert for sjeling to ganger, men har fortsatt dobbeltsyn i den ytre delen av det venstre synsfeltet mitt. Dette har jeg hatt lenge, og er vant til å snu meg en del for å unngå sjelingen. De siste 4-5 årene har jeg innimellom vært plaget av smerter i ryggen. De blir forsterket av lesing (jeg er student), og mildere av trening. Det sitter ved enden av skulderbladet på venstre side, men kjennes ofte også lenger opp. Av og til dovner den venstre handa mi nesten bort, spesielt med bæring av tung sekk.

Det er en murrende plage, ikke stikking. Jeg lurer på om dette kan ha noe med en mulig skeiv holdning pga. sjelinga. (Øyelegen min sa jeg var litt skeiv, og at jeg kunne få plager av det.) Hva bør jeg gjøre for å minske problemet? Kan jeg evnt få støtte til fysioterapi pga. øynene? Det er ganske plagsomt å ikke klare å sitte rolig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36620-ryggplager-pga-sjeling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Ut i fra beskrivelsen tenker jeg at du kanskje har muskulære stramninger. Årsaken til stramningene kan jeg ikke avgjøre. Her blir dine egne observasjoner viktige. Stramninger skyldes oftest stress.

Hvorvidt du kan slippe vanlig egenandel hos fysioterapeut som følge av skjelingen, vet jeg dessverre ikke. Kanskje du kan framlegge denne problemstillingen i Doktor Onlines forum om trygdemedisin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36620-ryggplager-pga-sjeling/#findComment-140013
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...