edela Skrevet 9. oktober 2001 Skrevet 9. oktober 2001 Jeg har i over et halvt år hatt en klump innenfor huden ved hårfestet i trusekanten. Klumpen kommer og går, men når den er der "stinger" det seg i hele området og det er veldig vondt. Det går ikke an å se klumpen fra utsiden av huden. Jeg han bare kjenne den. Størrelsen varierer veldig, fra lang rosin til stor, myk nøtt... Jeg var til legen en gang og nevnte problemet, men...da var den selvsagt akkurat borte! Jeg er ikke tykk, er 1.71cm og veier 56kg. Har aldri slitt med overvekt. Har heller ingen hudproblemet. Er dette en vanlig ufarlig syste eller er kan det være noe annet? Jeg er 22 år. 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 10. oktober 2001 Skrevet 10. oktober 2001 Jeg er usikker på diagnosen, men muligens har du en ufarlig fettkul. En betent talg- eller svettekjertel er også mulige forklaringer. Hvis kulen er liten f.eks. 1x 2 cm er en lymfekjertel en mulighet. Jeg har ikke annet forslag enn at du kontakter lege på nytt neste gang du kjenner den. 0 Siter
edela Skrevet 10. oktober 2001 Forfatter Skrevet 10. oktober 2001 Jeg er usikker på diagnosen, men muligens har du en ufarlig fettkul. En betent talg- eller svettekjertel er også mulige forklaringer. Hvis kulen er liten f.eks. 1x 2 cm er en lymfekjertel en mulighet. Jeg har ikke annet forslag enn at du kontakter lege på nytt neste gang du kjenner den. Tusen takk for raskt og bra svar! Systen er igjen på vei til å vokse. Jeg tar derfor kontakt med legen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.