Vitamina Skrevet 9. oktober 2001 Skrevet 9. oktober 2001 Hei! Jeg har følgende spørsmål: Har siden jul 2000 hatt smerter i korsrygg og venstre bein. Smertene i beinet er går ned i leggen og fram i foten. Har tatt røntgen der det ble påvist slitasje i de nederste ledd i ryggsøylen. Har brukt Orudis. Siden mai 2001 har jeg i tillegg hatt en merkelig følelse av "stømføring" i legg og fot når foten settes i gulvet. Har blitt anbefalt å bruke Neurobinea forte, B1 +B6+B12 av en farmasøyt fordi dette skulle virke legende på isijasnerven og samtidig smertedempende. Farmasøyten var kypriotisk og ba meg benytte dette i lang tid framover. Har han rett, og får man kjøpt dette også i Norge? Er takknemlig for svar. 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 10. oktober 2001 Skrevet 10. oktober 2001 Jeg er ikke kjent med at b-vitaminer kan lindre plager som følge av slitasjeforandringer i ryggen og isjias. Det hender iblant at mangel på vitamin B12 kan gi sviktende nervefunksjon i føttene, men da uten sammenheng med slitasje i ryggen. Jeg foreslår at du kontakter legen din med spørsmål om du trenger b-vitamintilskudd før du påbegynner en lang kur med slikt tilskudd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.