Gå til innhold

Shira


frosken

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Det som er så slitsomt med dette huset, er at du aldri kan stole på at de holder rimelig kvalitet på sengeposten. Jeg hadde avtalt med personalet at jeg skulle være hjemme i dag, og de lovte på tro og ære å ta rimelig godt vare på henne. I dag morges fikk hun beskjed om at hun skulle ta MR, og siden undersøkelsen skulle vare en hel time og hun har klaustrofobi, så lovte de at en sykepleier skulle være med ned samt at hun skulle få noe beroligende. Dette hørtes jo strålende ut. Men når de kom for å hente henne til undersøkelsen, så hadde de ikke tid allikevel. Og når hun kom ned til MR, så var det ingen der som verken kunne tømme posen hennes eller sette stesolid. Etter en stund kom en hjelpepleier fra posten ned og tømte posen (og det var jo fint, for da var personalet på rtg klare for å utsette hele MR-undersøkelsen), men hun kunne heller ikke sette stesolid. Svigermor gjennomførte undersøkelsen med panikk og voldsomme smerter, men dette øker jo ikke akkurat hennes tillit til posten.

Og så er det jo en annen litt fin detalj: De har hengt opp iv. ernæring og blod, siden hun er så avmagret og blodfattig, men de husker ikke å tilby mat. Så hvis hun ikke husker å ringe i snora når det er middag, så blir det ikke middag den dagen... Også har de ikke tid til å komme når hun skal tisse, og etter å ha ventet de vanlige 60 minuttene, så dro hun med seg hele ernæringsposen (som ikke sto på transportabelt stativ) og fikk tak i rullatoren og kom seg på do. Det var jo fint. Det som var litt mindre fint var at hun nesten rev ut hele CVK'en.

Fortsettelse følger sannsynligvis.

(Heldigvis liker jeg svært godt de legene som har operert henne, de er enkle å diskutere med og har til hensikt å gjøre seg selv lett tilgjengelig, virker det som...)

Jeg leste dette rett før jeg dro ut av døra for å være i festlig lag. Dette har ligget og gnagd meg. Både fordi jeg er så oppgitt og sinna på deres vegne, men også fordi jeg kunne nikke gjenkjennende til endel ting i innlegget. Og det vekker minner og opplevelser som jeg har fortrengt (hadde en idiotisk MR-opplevelse jeg også bl.a)

Jeg trodde slik at var noe som skjedde av og til. Det er det jo ikke.

Det er jo slik det er der! Jeg har lullet meg inn i at jeg måtte ha vært svært uheldig (lekt litt struts). Jeg var ikke det, jeg var bare en av mange.

Tar du deg en tur utenfor inngangen eller bort i røykeskuret så rår det misnøye og endel historier som dette.

Jeg vil takke deg for at du tar tak i dette her.

Jeg har hele tiden prøvd å være saklig i fremstillingen av dette bygget. Jeg påpeker at kirurger er dyktige, de er jo det, men nå glipper det snart, det er for mye negativt og uverdighet og gale valg, for lite pleie osv osv osv.

(Er hun på den posten jeg var på? Trenger ikke svare, eller vi kan ta det via mail)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1309395928' post='4607049]

Jeg leste dette rett før jeg dro ut av døra for å være i festlig lag. Dette har ligget og gnagd meg. Både fordi jeg er så oppgitt og sinna på deres vegne, men også fordi jeg kunne nikke gjenkjennende til endel ting i innlegget. Og det vekker minner og opplevelser som jeg har fortrengt (hadde en idiotisk MR-opplevelse jeg også bl.a)

Jeg trodde slik at var noe som skjedde av og til. Det er det jo ikke.

Det er jo slik det er der! Jeg har lullet meg inn i at jeg måtte ha vært svært uheldig (lekt litt struts). Jeg var ikke det, jeg var bare en av mange.

Tar du deg en tur utenfor inngangen eller bort i røykeskuret så rår det misnøye og endel historier som dette.

Jeg vil takke deg for at du tar tak i dette her.

Jeg har hele tiden prøvd å være saklig i fremstillingen av dette bygget. Jeg påpeker at kirurger er dyktige, de er jo det, men nå glipper det snart, det er for mye negativt og uverdighet og gale valg, for lite pleie osv osv osv.

(Er hun på den posten jeg var på? Trenger ikke svare, eller vi kan ta det via mail)

''Jeg har hele tiden prøvd å være saklig i fremstillingen av dette bygget. Jeg påpeker at kirurger er dyktige, de er jo det, men nå glipper det snart, det er for mye negativt og uverdighet og gale valg, for lite pleie osv osv osv.''

Jeg er også svært opptatt av dette. Prøver å ikke dra med negative episoder videre og vektlegge positive ting som skjer. Jeg har truffet usedvanlig mange hyggelige leger på denne posten, og er overrasket over i hvilken grad de har lovt å være tilgjengelige fremover. Seksjonsoverlegen har sagt at jeg kan ringe ham direkte hvis ting skjærer seg når hun er hjemme. Allikevel er det kjipt dette med at man ikke kan stole på avtaler inngått med pleiepersonalet. Pasienten som lå i nabosenga i forrige uke ble liggende omtrent uten tilsyn i tre døgn. Hun hadde på forhånd ligget på intensiven lenge, men etter tre døgn på posten så døde hun. De ignorerte ropene hennes om hjelp. Svigermoren min forsøkte å si fra til pleiepersonalet at naboen var blitt mye verre, men det tok flere timer før de reagerte.

Men som sagt, jeg forsøker å være glad for det positive inntrykket kirurgene gir. Hun er i 2. etg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Jeg har hele tiden prøvd å være saklig i fremstillingen av dette bygget. Jeg påpeker at kirurger er dyktige, de er jo det, men nå glipper det snart, det er for mye negativt og uverdighet og gale valg, for lite pleie osv osv osv.''

Jeg er også svært opptatt av dette. Prøver å ikke dra med negative episoder videre og vektlegge positive ting som skjer. Jeg har truffet usedvanlig mange hyggelige leger på denne posten, og er overrasket over i hvilken grad de har lovt å være tilgjengelige fremover. Seksjonsoverlegen har sagt at jeg kan ringe ham direkte hvis ting skjærer seg når hun er hjemme. Allikevel er det kjipt dette med at man ikke kan stole på avtaler inngått med pleiepersonalet. Pasienten som lå i nabosenga i forrige uke ble liggende omtrent uten tilsyn i tre døgn. Hun hadde på forhånd ligget på intensiven lenge, men etter tre døgn på posten så døde hun. De ignorerte ropene hennes om hjelp. Svigermoren min forsøkte å si fra til pleiepersonalet at naboen var blitt mye verre, men det tok flere timer før de reagerte.

Men som sagt, jeg forsøker å være glad for det positive inntrykket kirurgene gir. Hun er i 2. etg.

Det er jo tydelig hvor problemene oppstår. Merkelig at administrasjonen kan overse dette svært alvorlige problemet?

Da er det mulig vi har samme kar å forholde oss til. Jeg har vært innom flere, men seksjonsoverlegen fattet interesse og var med sist, og har nå bestemt veien videre.

Huff. Jeg gruer meg litt jeg nå kjenner jeg. Det går nok bra med meg, men jeg tillater meg å kjenne litt på gruingen.

Håper virkelig svigermoren din sakte, men sikkert kommer seg opp igjen. En ting er kroppen, men samtidig skal slike opphold fordøyes og bearbeides. Jeg har brukt lang tid på den biten, og jeg pleier egentlig være raskt på vei mot neste mål.

Takk for at du deler dette med meg. Og takk igjen for at du tar tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1309470481' post='4607585]

Det er jo tydelig hvor problemene oppstår. Merkelig at administrasjonen kan overse dette svært alvorlige problemet?

Da er det mulig vi har samme kar å forholde oss til. Jeg har vært innom flere, men seksjonsoverlegen fattet interesse og var med sist, og har nå bestemt veien videre.

Huff. Jeg gruer meg litt jeg nå kjenner jeg. Det går nok bra med meg, men jeg tillater meg å kjenne litt på gruingen.

Håper virkelig svigermoren din sakte, men sikkert kommer seg opp igjen. En ting er kroppen, men samtidig skal slike opphold fordøyes og bearbeides. Jeg har brukt lang tid på den biten, og jeg pleier egentlig være raskt på vei mot neste mål.

Takk for at du deler dette med meg. Og takk igjen for at du tar tak.

Da er du også heldig med legen :-)

Svigermor har et langt behandlingsforløp foran seg, med bla stråling og reoperasjon, men vi håper det skal gå best mulig.

Du får holde meg oppdatert når du omsider blir satt opp på listen deres; du kan evt. bruke froskemailen min: [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Da er du også heldig med legen :-)

Svigermor har et langt behandlingsforløp foran seg, med bla stråling og reoperasjon, men vi håper det skal gå best mulig.

Du får holde meg oppdatert når du omsider blir satt opp på listen deres; du kan evt. bruke froskemailen min: [email protected]

Ja, jeg liker han. :o) Han er en handlingens mann og det var jo det jeg trengte nå, det har vært så mye synsing fra deres side i flere år, i mellomtiden har jeg blitt dårligere. Jeg har ikke tid til dette dårlighetsgreiene, jeg skal jo studere jo! ;o)

Da har hun (og du også) et langt løp. Håper dere har fått deres dose av unødvendige komplikasjoner nå, slik at det er behandling og pleie som kan være fokuset nå. Kreftene kan brukes på de rette stedene. Det håper jeg virkelig for dere begge to.

Jeg gir en lyd jeg. Kan hende det tikker inn en mail før også, jeg har endel på hjertert jeg nå etter denne praten her på Dol. ;o) Det vil nok gå månedsvis før jeg kommer på lista, men det er jo systemet sin feil, ikke legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...