Shanna Skrevet 10. oktober 2001 Skrevet 10. oktober 2001 Skriver dette innlegget for min svigermor som i mange år har vært plaget av svimmelhet. For kort tid siden var hun inne på sykehuset og tok "magnetrøntgen" av hodet. I går fikk hun vite at de ut fra røntgenbildene kunne se at en arterie som ligger over lillehjernen hadde "krøllet" seg, og lå å "gnisset" mot lillehjernet, noe som kanskje kunne forklare svimmelheten. Ettersom tiden har gått er hun bare blitt værre og værre. Noen dager er bedre enn andre, og av og til får hun sånne "anfall" der hun blir veldig svimmel. Dette har naturligvis gått sterkt utover livskvaliteten. Uvissheten om hva som kunne forårsake svimmelheten har også gitt henne angst, og hun har blitt veldig deprimert. Med det resultatet at denne tilstanden kanskje er uhelbredelig gjør ikke saken bedre. Hun er veldig redd for at dette kan være noe farlig selv om legen har sagt at det ikke er noen skade, utposning e.l som kan være alarmerende. Ikke visste han hva grunnen kunne være til at dette har oppstått. Vet du hva denne tilstanden heter, og hvor jeg evt. kan finne informasjon om dette? Legen(nevrologen) snakket også om at det kanskje kunne være en mulighet for forbedring ved å operere inn en slags "pute" mellom lillehjernen og arterien, men mer kunne han ikke si før andre kolleger hadde sett på røntgenbildene. Vet du hva denne prosedyren heter, og hvordan denne operasjonen foregår? Vet at dette ble veldig langt, men håper at du/dere vil ta dere tid til å svare, evt. vise til andre sider på nettet hvor jeg kan finne informasjon om dette. Takk på forhånd! 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 11. oktober 2001 Skrevet 11. oktober 2001 Jeg kjenner dessverre ikke til denne tilstanden og hvordan den behandles og beklager at jeg ikke kunne være til hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.