Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nøtteskall
Skrevet

Jeg elsker scampi og har fått det for meg at det er bra slankemat siden det er protein rikt. Vet dere noe om dette? fra andre igjen sies det at det er mye fett i scampi og bør derfor ikke spiser ofte. Hva er rett?

Fortsetter under...

Skrevet

Reker, og jeg antar det også gjelder scampi, har en type fett som gir høyt kolesterol.

Med vennlig hilsen

Nøtteskall
Skrevet
  Sør skrev (På 18.7.2011 den 20.56):

Reker, og jeg antar det også gjelder scampi, har en type fett som gir høyt kolesterol.

Med vennlig hilsen

Men blir man tykk av det?

Skrevet
  Nøtteskall skrev (På 18.7.2011 den 21.51):

Men blir man tykk av det?

Jeg tror ikke at scampi er noe du blir tykk av, med mindre du spiser veldig store mengder :-)

Nøtteskall
Skrevet
  Alana skrev (På 18.7.2011 den 21.54):

Jeg tror ikke at scampi er noe du blir tykk av, med mindre du spiser veldig store mengder :-)

Jeg kan nemlig spise veldig store mengder :)

Annonse

Skrevet
  Nøtteskall skrev (På 18.7.2011 den 21.56):

Jeg kan nemlig spise veldig store mengder :)

Kilovis? Hehe. Man kan sikkert bli tykk av for mange gulrøtter også. Jeg ville ikke bekymret meg veldig for scampi. Pass kanskje litt på hvor mye olje du bruker til stekingen da :-)

• 2 uker senere...
Gjest baremei
Skrevet

Både reker og scampi er så og si fettfritt! Til gjengjeld inneholder de masse nyttige stoffer, så det er bare å fråtse!:-)

Rekerogna (som jo er egg) kan hos noen gi økt kolesterol, på samme måte som hønseegg kan øke kolesterolet hos visse, disponerte personer.

Gjest rekesuppe
Skrevet

Jeg så på et engelsk program i går, der de nevnte reker som noe av det mest kalorifattige man kunne spise.

• 3 uker senere...
Gjest Hulderen
Skrevet
  Ånden skrev (På 18.7.2011 den 22.07):

Den artikkelen ble skrevet for 1.5 år siden. Det var en kort periode det var fy-fy å kjøpe scampi. Av miljø- og etiske hensyn, ikke fordi maten var usunn. Det gikk bare et par mnd, så kom oppfordringen om å kjøpe scampi likevel. Boikotten hadde bare ført til at de fattige ble arbeidsløse, og det var det jo ingen gevinst i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...