Bookworm Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 ''I tillfelle må han ha det fælt nå.'' Ut fra de rapportene vi hører fra de som har vært i kontakt med ham, så viser han ingen tegn til anger. Må innrømme at jeg bryr meg lite om hvordan han føler det akkurat nå! 0 Siter
tonie Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Jeg tviler på at han kan være i stand til å ha slike følelser overhodet. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Ingenting tyder på at han angrer, tvert imot. Han prøvde å lese opp fra manifestet sitt i fengslingsmøtet i dag. og på den måten spre sitt hatbudskap. 0 Siter
Gjest Gjøkeniburet Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Nei, ikke enda. Men når dopet begynner å avta oppe i det syke hodet hans, så kansje han begynner å tenke litt. I manifestet så har han i detaljer beskrevet hva som kom til å bli utfallet av "aksjonen sin". Å plante en bombe er vi liksom så "vandt til" nå til dags. Vi reagerer knapt når vi hører om en bombe som tar 70 menneskeliv et eller annet sted på jorden. _Men_, når vi hører om barn, som blir skutt, og skutt enda en gang for å forsikre seg om at det er dødt, ja da skjer det noe med oss. Barn som blir lokket frem fra sitt skjul, til en som er utkledt som politimann. En de skal stole på. I manifestet beskriver han i detalj hvor han kan vinne tillit med å ikle seg en sånn uniform. Ifølge en Utøya deltager, så nøt han å drepe de. Nei, dette er ondskap som vi ikke har sett maken til. Han er visst klar til resten av sitt liv også : http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726733 0 Siter
Gjest sedetann Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Nei, det tror jeg ikke etter å ha lest store deler av hans manifest. 0 Siter
Sør Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Jeg bryr meg egentlig null om han angrer eller ei. For meg er han "død", en ond del av historien, og hvorvidt han angrer, jubler, eller ligger i koma har betyr intet for meg, fordi ingen av de døde kommer tilbake uansett. Jeg må innrømme at jeg synes det er alt for mye fokus på ham, hans manifest. Mye av media fungerer som nyttige idioter, og sprer budskapet hans. For ordens skyld, jeg mener ikke at de skal sensureres. Med vennlig hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Nei, han angrer ikke. Jeg tror han synes han har gjort en stor bragd og er stolt av det. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Nei, han angrer ikke. I hans paranoide verden er han en helt, en Max Manus - hans egen helt, og vi vil, i følge Breivik, takke ham om 60 år. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Neppe. Jeg tror han lever i sin egen forskrudde verden der man ikke er i stand til å angre. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Nei, han angrer ikke. I hans paranoide verden er han en helt, en Max Manus - hans egen helt, og vi vil, i følge Breivik, takke ham om 60 år. Herregud, han er gal 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Herregud, han er gal Takk for den. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Takk for den. ? Jeg har da ikke sikta til deg? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 ? Jeg har da ikke sikta til deg? Beklager at jeg slengte ut det, men liker bare ikke å bli puttet i samme bås som han der... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Herregud, han er gal Han er ikke nødvendigvis gal, i følge psykologer som har uttalt seg, men han har et paranoid verdensbilde som legitimerer denne typen handlinger, for i hans verden er han i en forebyggende krig mot Islam - og agerer i forhold til det ved å utslette morgendagens politikere i AP. Men som ikke-psykolog har jeg vanskelig for å kalle dette annet enn spik, spenna galt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Beklager at jeg slengte ut det, men liker bare ikke å bli puttet i samme bås som han der... Det er ikke den samme båsen. På engelsk ville jeg karakterisert ham som "raving mad". Usikker på om "riv ruskende gal" er samme betegnelse, men såvidt meg bekjent har det ingenting med psykiatri å gjøre. Men jeg beklager dersom jeg såret seg og sa noe jeg ikke burde sagt. Det var virkelig ikke meninga. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Neppe. Bilder i svenske aviser viser at han smiler i bilen på vei til fenggslingsmøtet. Han tror han er en helt. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Det er ikke den samme båsen. På engelsk ville jeg karakterisert ham som "raving mad". Usikker på om "riv ruskende gal" er samme betegnelse, men såvidt meg bekjent har det ingenting med psykiatri å gjøre. Men jeg beklager dersom jeg såret seg og sa noe jeg ikke burde sagt. Det var virkelig ikke meninga. Ok, det er rom for mange misforståelser i språket... Nei, jeg trur ikke dette har så mye med psykiatri å gjøre - 22. juli 2011. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. juli 2011 Skrevet 25. juli 2011 Nei, han angrer ikke. Tror man det, har man enten lest lite om mannen eller totalt misforstått. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.