EnolaGay Skrevet 26. juli 2011 Skrevet 26. juli 2011 En tråd om noe så koselig som et tre. Jeg har et lite tre, en Salix caprea Pendula. Kjøpt på impuls og stappa i en stor potte i vår. Ettersom jeg stadig blir mobbet for det litt lave piletreet jeg planta for noen år siden.. Som skulle bli en sånn hengebusk, en liten hule, til å sette en stol og et lite bord under på sommeren. Det er fortsatt bare 80cm høyt. Men 1,50 bredt...*hmf* Og alle finner det hysterisk morsomt å spørre om jeg skal sitte under det i sommer. Men nå snakka jeg meg bort... altså, den Salixen, kan jeg tro at den vil leve godt i potta si inne i stua mi i vinter? Og så bli plantet ut til våren? Noen som har kjennskap til busken og vet? 0 Siter
brilleslangen Skrevet 26. juli 2011 Skrevet 26. juli 2011 Jeg kjenner ikke til busken, men her http://capellamedia.ipapercms.dk/Hageland/Plantekatalog/?Page=41 står det klimasone 7. Dvs at den er av de mest hardføre sortene(da klimasonekartet skaleres opp til 8) Så jeg vil egentlig tippe at treet/busken har bedre av en naturlig hvileperiode utendørs(eller i en kaldbod/kjeller) når det blir vinter istedet for å stå i stuetemperatur og komme helt på utur i forhold til årstidene. . 0 Siter
EnolaGay Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Skrevet 26. juli 2011 Jeg kjenner ikke til busken, men her http://capellamedia.ipapercms.dk/Hageland/Plantekatalog/?Page=41 står det klimasone 7. Dvs at den er av de mest hardføre sortene(da klimasonekartet skaleres opp til 8) Så jeg vil egentlig tippe at treet/busken har bedre av en naturlig hvileperiode utendørs(eller i en kaldbod/kjeller) når det blir vinter istedet for å stå i stuetemperatur og komme helt på utur i forhold til årstidene. . Tusen hjertelig takk! At treet må hvile og årstider har ikke falt meg inn engang. Nå reddet du treet mitt tror jeg med sikkerhet. I disse dager er sånne små ting viktige nok for meg. Jeg skal stelle godt med rådyr og småfugl i vinter også. :0) 0 Siter
tonie Skrevet 26. juli 2011 Skrevet 26. juli 2011 Nå ble jeg litt skuffet her. Forventet meg bekjennelser om erotiske fantasier om trær. Jeg så en dokumentar om slike en gang. Det var til og med en som giftet seg med et tre. Eller var det en busk? Fascinerende var det i hvert fall. True love. Du tenner ikke bittelitt på blomster engang...? 0 Siter
Gjest Eller andre blomster Skrevet 26. juli 2011 Skrevet 26. juli 2011 Nå ble jeg litt skuffet her. Forventet meg bekjennelser om erotiske fantasier om trær. Jeg så en dokumentar om slike en gang. Det var til og med en som giftet seg med et tre. Eller var det en busk? Fascinerende var det i hvert fall. True love. Du tenner ikke bittelitt på blomster engang...? Jeg blir iallefall mer mottagelig for sex om jeg får en skikkelig rosebukett? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Skrevet 27. juli 2011 Nå ble jeg litt skuffet her. Forventet meg bekjennelser om erotiske fantasier om trær. Jeg så en dokumentar om slike en gang. Det var til og med en som giftet seg med et tre. Eller var det en busk? Fascinerende var det i hvert fall. True love. Du tenner ikke bittelitt på blomster engang...? Heheheheheheheh.....heheheheh å jeeeremiiia så godt å flire! *flirer mer* Beklager altså. Men om jeg har noen følelser for trær og planter så er det mer av platonisk og poetisk type.. ;oP 0 Siter
tonie Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Heheheheheheheh.....heheheheh å jeeeremiiia så godt å flire! *flirer mer* Beklager altså. Men om jeg har noen følelser for trær og planter så er det mer av platonisk og poetisk type.. ;oP Grønt er skjønt, lissom;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.