Mandolaika Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3198663.ece Hva synes dere om parkeringsselskapene her og hva synes dere om at en som fikk bot går ut på denne måten med sin misnøye? 0 Siter
tonie Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Hm, ja hva tenker jeg...? HA og Bandidos kjører side ved side i peace and love-ånd, politiske erkemotstandere klemmer hverandre i gater fulle av roser, folk av alle farger og religioner er enige og gode venner og synger barn av regnbuen, og fotballen er avlyst. Norge er ikke til å kjenne igjen. Det er så fremmed her! Det er på en underlig måte godt å se at noe er ved det gamle, men jeg synes vel ærlig talt de kunne ventet noen dager. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Jeg skjønner godt at noen kan bli støtt over bøter på en slik dag. Men jeg kjenner også noen som helt sikkert kunne spekulert i at de en slik dag sikkert parkere nære sentrum uten å risikere noe særlig ved å parkere feil. Og en kan jo tenke seg kaoset om tusenvis av biler ble parkert hvorsomhelst i sentrum utenom p-plasser. Det kunnne fort blitt et fullstendig kaos og f.eks. umulig for utrykningskjøretøyer å komme frem. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Ja, hva tenker jeg om dette? Jeg tenker vel at selv om dette har skjedd, gjelder samfunnets lover på akkurat samme måte som før. Kanskje kunne parkeringsselskapene ha hatt noen særkriterier for utdeling av bøter denne dagen? De som sto regelrett feilparkert fikk bot (da dette faktisk kan være til fare for sikkerhete ifht. utrykningskjøretøyer o.l), og latt de som overskred tiden slippe å få bot. Når det gjelder å gå ut i avisa med dette, er jeg mer skeptisk på om det hadde vært dette jeg ønsket å fokusere på i disse dager (med forbehold om at det kan ha vært pressen som tok kontakt)... 0 Siter
Mandolaika Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Skrevet 27. juli 2011 Hm, ja hva tenker jeg...? HA og Bandidos kjører side ved side i peace and love-ånd, politiske erkemotstandere klemmer hverandre i gater fulle av roser, folk av alle farger og religioner er enige og gode venner og synger barn av regnbuen, og fotballen er avlyst. Norge er ikke til å kjenne igjen. Det er så fremmed her! Det er på en underlig måte godt å se at noe er ved det gamle, men jeg synes vel ærlig talt de kunne ventet noen dager. ''Det er på en underlig måte godt å se at noe er ved det gamle, men jeg synes vel ærlig talt de kunne ventet noen dager.'' Det ville vært en fin gest om de hadde ventet noen dager. Man kan allikevel ikke kritisere en parkeringsbetjent for å gjøre jobben sin så lenge han/hun er på jobb. Jeg tror at hvis jeg hadde fått en bot denne dagen så hadde jeg betalt den og latt det hele ligge. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Skrevet 27. juli 2011 Ja, hva tenker jeg om dette? Jeg tenker vel at selv om dette har skjedd, gjelder samfunnets lover på akkurat samme måte som før. Kanskje kunne parkeringsselskapene ha hatt noen særkriterier for utdeling av bøter denne dagen? De som sto regelrett feilparkert fikk bot (da dette faktisk kan være til fare for sikkerhete ifht. utrykningskjøretøyer o.l), og latt de som overskred tiden slippe å få bot. Når det gjelder å gå ut i avisa med dette, er jeg mer skeptisk på om det hadde vært dette jeg ønsket å fokusere på i disse dager (med forbehold om at det kan ha vært pressen som tok kontakt)... Veldig enig i alt du skriver her. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Skrevet 27. juli 2011 Jeg skjønner godt at noen kan bli støtt over bøter på en slik dag. Men jeg kjenner også noen som helt sikkert kunne spekulert i at de en slik dag sikkert parkere nære sentrum uten å risikere noe særlig ved å parkere feil. Og en kan jo tenke seg kaoset om tusenvis av biler ble parkert hvorsomhelst i sentrum utenom p-plasser. Det kunnne fort blitt et fullstendig kaos og f.eks. umulig for utrykningskjøretøyer å komme frem. Enig, viktig å se begge sider synes jeg. Jeg ville ikke gått til avisa med dette om jeg hadde fått en bot. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 ''Det er på en underlig måte godt å se at noe er ved det gamle, men jeg synes vel ærlig talt de kunne ventet noen dager.'' Det ville vært en fin gest om de hadde ventet noen dager. Man kan allikevel ikke kritisere en parkeringsbetjent for å gjøre jobben sin så lenge han/hun er på jobb. Jeg tror at hvis jeg hadde fått en bot denne dagen så hadde jeg betalt den og latt det hele ligge. ''Det ville vært en fin gest om de hadde ventet noen dager. Man kan allikevel ikke kritisere en parkeringsbetjent for å gjøre jobben sin så lenge han/hun er på jobb. Jeg tror at hvis jeg hadde fått en bot denne dagen så hadde jeg betalt den og latt det hele ligge.'' Ikke enig. På en slik dag bør man overse mange ting, deroblant bøter. Synes det er uetisk av parkeringsselskapene. 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Var jo faktisk ikke alle som gikk i den rosemarsjen da.. Skulle alle fått parkere som de ville den dagen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Folk som feilparkerer og etterpå går til media og klager på bota skjønner ikke hvor teit det virker. Det er ikke mindre viktig å parkere riktig i dag enn det var sist torsdag. Det er like viktig for utrykningskjøretøy å komme frem nå som det var i forrige uke. 0 Siter
PieLill Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes det er tåpelig å lage sak av dette. Surt å få parkeringsbot, men kommer man for sent, kommer man for sent. At man har gjort noe aktverdig forandrer ikke dette. Så hellig er man ikke. Hvordan skal forresten parkeringsvaktene vite hva alle som har brutt parkeringsbestemmelsene holder på med? Hva man mener om parkeringsselskapenes framgangsmåter hører inn under et annet tema enn helgens tragedie. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Folk som feilparkerer og etterpå går til media og klager på bota skjønner ikke hvor teit det virker. Det er ikke mindre viktig å parkere riktig i dag enn det var sist torsdag. Det er like viktig for utrykningskjøretøy å komme frem nå som det var i forrige uke. Enig. Man kan klage om det skyldes dårlig oppmerking, skilting, feil på automater etc. Men bryter man regler man vet hvordan man skal overholde, kan man holde munn. mvh 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Enig. Man kan klage om det skyldes dårlig oppmerking, skilting, feil på automater etc. Men bryter man regler man vet hvordan man skal overholde, kan man holde munn. mvh Det virker dessuten ekstra teit å klage en slik dag som fokuset burde være et helt annet sted. 0 Siter
PieLill Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Det virker dessuten ekstra teit å klage en slik dag som fokuset burde være et helt annet sted. Helt enig. All ære til alle som har bidratt til å legge til rette for disse flotte markeringene. Men det blir logisk brist om man som enkeltperson skal trekker dette til at hele verden skal stå i stram giv akt fordi man deltar. Pinlig. mvh 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Det virker dessuten ekstra teit å klage en slik dag som fokuset burde være et helt annet sted. Enig. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes faktisk at det er latterlig å fly rundt å gi parkeringsbøter under en sånn begivenhet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes faktisk at det er latterlig å fly rundt å gi parkeringsbøter under en sånn begivenhet. Skal det dermed være fritt fram for alle de som ikke bryr seg om regler og pålegg å parkere hvor som helst? Dem er det dessverre gandske mange av, når de antar konselvensene er små for de selv. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes faktisk at det er latterlig å fly rundt å gi parkeringsbøter under en sånn begivenhet. Helt enig! Uansett om noen bruker anledningen til egen fordel, skam på dem! 0 Siter
megler Smekk Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Skal det dermed være fritt fram for alle de som ikke bryr seg om regler og pålegg å parkere hvor som helst? Dem er det dessverre gandske mange av, når de antar konselvensene er små for de selv. ''Skal det dermed være fritt fram for alle de som ikke bryr seg om regler og pålegg å parkere hvor som helst?'' Nå var dette lovlig parkering, men vedkommende hadde stått 15 minutter over tiden. Uansett, upassende å stå frem å syte og klage i avisa. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.