Gjest segunda Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Jeg har blitt viftet videre når jeg har gått på rødt på flyplasser med en eller to flasker ekstra. Jeg har rett og slett aldri i mitt liv vært sjekket for mye alkohol jeg har med. Jeg har måttet vise frem bagasje med skitne truser og slikt;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Er du sikker på dette? Vi fikk i alle fall beskjed om det da vi dro med ferja fra Sandefjord - Strømstad i sommer. Eller - det var vel ikke helt riktig, det vi fikk beskjed om var at dersom vi kjøpte tur/retur billetter så kunne vi ikke handle alkohol på taxfree'en på båten, men dersom vi kjøpte returbilletten i Strømstad så kunne vi gjøre det. Og jeg har mange ganger vært innom Systembolaget når jeg har vært over grensa en snartur, det er da fullt lovlig å ta med kvoten sin selv om man ikke overnatter. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Er du sikker på dette? Det er jo ikke vits å synse rundt dette. Her står det klart og tydelig: http://toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=220890 0 Siter
laban Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Vi fikk i alle fall beskjed om det da vi dro med ferja fra Sandefjord - Strømstad i sommer. Eller - det var vel ikke helt riktig, det vi fikk beskjed om var at dersom vi kjøpte tur/retur billetter så kunne vi ikke handle alkohol på taxfree'en på båten, men dersom vi kjøpte returbilletten i Strømstad så kunne vi gjøre det. Og jeg har mange ganger vært innom Systembolaget når jeg har vært over grensa en snartur, det er da fullt lovlig å ta med kvoten sin selv om man ikke overnatter. Jada, det er taxfree som har 24-timersregel. Det dere fikk beskjed om, er antakelig en variant av noe som sto i Aftenposten (tror jeg) for en god del år siden: Avisa ringte opp diverse reiseselskap (fly- og båttransport), lot som om de var vanlige kunder og spurte om det virkelig var slik at man ikke kunne kjøpe taxfree på dagsturer. Alle hadde sin "oppskrift" på hvordan det var minst sannsynlig å bli avslørt dersom man gjorde det likevel... 0 Siter
Alana Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Vi fikk i alle fall beskjed om det da vi dro med ferja fra Sandefjord - Strømstad i sommer. Eller - det var vel ikke helt riktig, det vi fikk beskjed om var at dersom vi kjøpte tur/retur billetter så kunne vi ikke handle alkohol på taxfree'en på båten, men dersom vi kjøpte returbilletten i Strømstad så kunne vi gjøre det. Og jeg har mange ganger vært innom Systembolaget når jeg har vært over grensa en snartur, det er da fullt lovlig å ta med kvoten sin selv om man ikke overnatter. Man har stått i billettkø i Strømstad noen ganger ja :-) 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Vi fikk i alle fall beskjed om det da vi dro med ferja fra Sandefjord - Strømstad i sommer. Eller - det var vel ikke helt riktig, det vi fikk beskjed om var at dersom vi kjøpte tur/retur billetter så kunne vi ikke handle alkohol på taxfree'en på båten, men dersom vi kjøpte returbilletten i Strømstad så kunne vi gjøre det. Og jeg har mange ganger vært innom Systembolaget når jeg har vært over grensa en snartur, det er da fullt lovlig å ta med kvoten sin selv om man ikke overnatter. Ja ja det er bare helt fint;-) Da har jeg ikke vært lovbryter de gangene jeg har tatt kvoten min ( og tre til fire flasker til);-) Tusen takk.... 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 6. august 2011 Skrevet 6. august 2011 Vi fikk i alle fall beskjed om det da vi dro med ferja fra Sandefjord - Strømstad i sommer. Eller - det var vel ikke helt riktig, det vi fikk beskjed om var at dersom vi kjøpte tur/retur billetter så kunne vi ikke handle alkohol på taxfree'en på båten, men dersom vi kjøpte returbilletten i Strømstad så kunne vi gjøre det. Og jeg har mange ganger vært innom Systembolaget når jeg har vært over grensa en snartur, det er da fullt lovlig å ta med kvoten sin selv om man ikke overnatter. Det er forskjell på tollgrensene når en handler taxfree kvote eller en handler avgiftsbelagte varer i Sverige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.