Gjest bry seg med eller om Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Hvor går grensen din for når/hva du ville melde andre til myndighetene? Hvor nær/fjern må relasjonen være hvis du skal melde fra? Eller ville du aldri gjort det, føler at det ikke er din sak uansett? Feks hvis du vet at: noen du kjenner stjeler i butikker, en ungdom du kjenner har falsk ID for å komme inn på steder, en mor lever som enslig mor og får stønad og lar vær å melde fra at hun har fått ny samboer, osv. Jeg har bare tenkt litt på slike ting og er nysgjerrig på hvordan folk ser på slikt. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 For at jeg skulle meldt fra om noe, måtte det vært noe som kunne ha skadet noen. Hvis det kun var økonomisk snusk skulle det vært svært alvorlig før jeg meldte noen. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 En som stjeler i butikker ville jeg sannsynligvis meldt fra, men ungdommer som sniker seg inn med falsk ID nei aldri. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 For at jeg skulle meldt fra om noe, måtte det vært noe som kunne ha skadet noen. Hvis det kun var økonomisk snusk skulle det vært svært alvorlig før jeg meldte noen. Selvransakende rettelse:Jeg kunne nok meldt fra om mindre alvorlige økonomiske saker også, hvis jeg mislikte sterkt personen det gjaldt. *huff* 0 Siter
Gjest bry seg med eller om Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Eller, en mindreårig du kjenner har profil på nettsteder med falsk alder, eller, noen du kjenner smugler stadig store kvanta vin og sigaretter fra sverige (og skryter av det til deg og andre), eller, en du kjenner som har mistet lappen kjører bilen sin stadig likevel. Finner ikke på flere eksempler i farten. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Eller, en mindreårig du kjenner har profil på nettsteder med falsk alder, eller, noen du kjenner smugler stadig store kvanta vin og sigaretter fra sverige (og skryter av det til deg og andre), eller, en du kjenner som har mistet lappen kjører bilen sin stadig likevel. Finner ikke på flere eksempler i farten. Nei, jeg melder ikke fra om slike ulovligheter som andre begår. Unntatt om det skulle bli alvorlige episoder hvor mennesker blir skadet og trafikkulykker. 0 Siter
Gjest DCSA Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Ved fare for liv og alvorlig helsefare ville jeg meldt fra til aktuelle instanser feks barnevern, politi, fylkeslege, NAV.. Kan tenkes at jeg hadde engasjert meg dersom jeg var vitne til alvorlig svindel hadde meldt fra, anonymt. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Ja, senest i dag. En gammel mann som skulle ha tatt "tredje til høyre" i en rundkjøring for å komme seg sørover på en ferietraffikert E6, prøvde å ta kortveien ved å kjøre "med klokka" og ta første til venstre. Slike kan vi ikke ha i trafikken. 0 Siter
Gjest Guroen Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Kommer veldig an på forbrytelsen og situasjonen. Mindre vinningsforbrytelser som feks nasking, hadde jeg nok ikke hengt meg opp i, siden disse sakene oftest bare blir henlagt likevel. Større og mer omfattende forbrytelser som forsikrings- eller trygde svindel ville jeg muligens sladrert om. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Ja, senest i dag. En gammel mann som skulle ha tatt "tredje til høyre" i en rundkjøring for å komme seg sørover på en ferietraffikert E6, prøvde å ta kortveien ved å kjøre "med klokka" og ta første til venstre. Slike kan vi ikke ha i trafikken. Veldig bra du meldte i fra, er mange vi ikke kan ha i trafikken som vi har i trafikken! 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Jeg har meldt i fra om en person som svindlet NAV. 0 Siter
PieLill Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Terskelen for å angi stiger med hvor nær jeg står vedkommende. En del ting ville jeg ikke anmeldt uansett. mvh 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 4. august 2011 Skrevet 4. august 2011 Jeg legger meg ikke i andres saker. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Jeg har kommet med bekymringsmeldig til barnevernet to ganger. 0 Siter
Gjest bry seg med eller om Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Jeg har kommet med bekymringsmeldig til barnevernet to ganger. Hvor godt kjente du dem da? Var de nær familie/venner eller mer perifere? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. august 2011 Skrevet 5. august 2011 Jeg ville ikke meldt fra om slike ting du nevner, med mindre det var i stort omfang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.