Gå til innhold

Frosken - tursekk


Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Frosken, du kan så mye om alt sports- og turutstyr, og kan kanskje hjelpe meg: Hvilken butikk i Oslo er best på tursekker generelt og spenner og belter spesielt?

Saken er at jeg VELDIG snart skal til fjells, og da jeg fant frem den store tursekken ser jeg jo at spennen på hoftebeltet er ødelagt. Blir tungt å bære sekken uten fungerende hoftebelte...

Savner Skandinavisk Høyfjellsutstyr - hvor går jeg!? Må helst ha ordnet det i dag, og håper du har et tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Har nå forresten fått to tips: Anton i Bogstadveien (tidl. Skandinavisk - hvor jeg i sin tid kjøpte sekken) og Sportsnett i Olav V gt. Men meld gjerne fra om du har noen anbefalinger likevel :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått på Oslo Sportslager først. Forøvrig mener jeg det også finnes tre andre gode alternativer; Anton i Bogstadveien, Sportsnett like ved Rådhuset, også den butikken som ligger i Parkveien (mellom Bogstadvn og Pilestredet) , husker ikke navnet på den, men Sportsnett lå der tidligere. Lurer litt på mo den heter RAW men finner ikke noe treff på det når jeg googler.

Jeg har forøvrig god erfaring med Bergans Helium når det gjelder å gå fra hytte til hytte i fjellet. Den er litt spinket, men svært lett og god å gå med. Har en mye mer avansert sekk her også, men den er tyngre (og var mye dyrere) og jeg synes Bergans sekken fungerer bedre når jeg ikke skal bære mer enn 10-12 kg. Det er mulig at ingen av de butikkene jeg har foreslått selger Bergans - ikke sikkert Bergans sekker er fancy nok for sportseliten....*s* (De har den på G-sport). Kom plutselig på at også Sport 1 butikken like ved Oslo City har en god fjellavdeling.

God tur forresten! (Jeg skulle gjerne vært på fjellet nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg ville gått på Oslo Sportslager først. Forøvrig mener jeg det også finnes tre andre gode alternativer; Anton i Bogstadveien, Sportsnett like ved Rådhuset, også den butikken som ligger i Parkveien (mellom Bogstadvn og Pilestredet) , husker ikke navnet på den, men Sportsnett lå der tidligere. Lurer litt på mo den heter RAW men finner ikke noe treff på det når jeg googler.

Jeg har forøvrig god erfaring med Bergans Helium når det gjelder å gå fra hytte til hytte i fjellet. Den er litt spinket, men svært lett og god å gå med. Har en mye mer avansert sekk her også, men den er tyngre (og var mye dyrere) og jeg synes Bergans sekken fungerer bedre når jeg ikke skal bære mer enn 10-12 kg. Det er mulig at ingen av de butikkene jeg har foreslått selger Bergans - ikke sikkert Bergans sekker er fancy nok for sportseliten....*s* (De har den på G-sport). Kom plutselig på at også Sport 1 butikken like ved Oslo City har en god fjellavdeling.

God tur forresten! (Jeg skulle gjerne vært på fjellet nå...)

Tusen takk for tips!

Var innom Oslo Sportslager forleden, og de er jo veldig hjelpsomme, men hadde lite clips og slikt, og ingen som passet min (gamle, men gode) Lowe-sekk.

Finner jeg ikke noe i dag, vil jeg vurdere ny sekk, og skal sjekke ut den du nevnte, om jeg ser den! Men nå er det snakk om at jeg antakelig må bære temmelig tungt opp til hytte, så kanskje må jeg ha noe større.

Takk for svar :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips!

Var innom Oslo Sportslager forleden, og de er jo veldig hjelpsomme, men hadde lite clips og slikt, og ingen som passet min (gamle, men gode) Lowe-sekk.

Finner jeg ikke noe i dag, vil jeg vurdere ny sekk, og skal sjekke ut den du nevnte, om jeg ser den! Men nå er det snakk om at jeg antakelig må bære temmelig tungt opp til hytte, så kanskje må jeg ha noe større.

Takk for svar :-).

Hvis du liker Osprey sekker, så har den butikken i Parkveien best utvalg.

Forøvrig synes jeg Anton og OSL har nogenlunde det samme, eller de hadde i allefall det for et par år siden da jeg kjøpte min forrige sekk. Siden du skal bære ganske tungt, så tror jeg du vil synes Bergans Helium er for spinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvis du liker Osprey sekker, så har den butikken i Parkveien best utvalg.

Forøvrig synes jeg Anton og OSL har nogenlunde det samme, eller de hadde i allefall det for et par år siden da jeg kjøpte min forrige sekk. Siden du skal bære ganske tungt, så tror jeg du vil synes Bergans Helium er for spinket.

Takk for svar igjen.

Ser ut til at Sportsnett (som jeg faktisk ikke kjenner særlig til) har en butikk i Parkveien, kanskje den du mener?

Ellers ser det jo ut til at Sportsett har tatt over tidligere SportCo. i Olav V gate, som var en god butikk.

Hm, hvorfor sjekker jeg alltid slikt i siste liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar igjen.

Ser ut til at Sportsnett (som jeg faktisk ikke kjenner særlig til) har en butikk i Parkveien, kanskje den du mener?

Ellers ser det jo ut til at Sportsett har tatt over tidligere SportCo. i Olav V gate, som var en god butikk.

Hm, hvorfor sjekker jeg alltid slikt i siste liten...

Hvis det ikke har skjedd endringer den senere tiden, så er det ikke lenger Sportsnett som har butikken i Parkveien. Den har blitt mer rettet mot ekstremsport enn tidligere og har skiftet eiere. Men det er jo noe rart med disse superbutikkene, de skifter eiere og fortsetter med omtrent samme profil. SportCo er overtatt av Sportsnett, men har samme profil som tidligere. Tilsvarende har Skandinavisk blitt overtatt av Anton, og de har fortsatt mye fjellutstyr, selv om de også har mye sykkelgreier og ordinære sportsklær. Men OSL er fortsatt seg selv, men man merker at hvilke merker de ulike butikkene selger ikke primært er basert på hva de ønsker å selge, men på forhandlingene med produsentene som delvis ser ut til å innebære at noen skal ha eksklusiv rett til enkelte merker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvis det ikke har skjedd endringer den senere tiden, så er det ikke lenger Sportsnett som har butikken i Parkveien. Den har blitt mer rettet mot ekstremsport enn tidligere og har skiftet eiere. Men det er jo noe rart med disse superbutikkene, de skifter eiere og fortsetter med omtrent samme profil. SportCo er overtatt av Sportsnett, men har samme profil som tidligere. Tilsvarende har Skandinavisk blitt overtatt av Anton, og de har fortsatt mye fjellutstyr, selv om de også har mye sykkelgreier og ordinære sportsklær. Men OSL er fortsatt seg selv, men man merker at hvilke merker de ulike butikkene selger ikke primært er basert på hva de ønsker å selge, men på forhandlingene med produsentene som delvis ser ut til å innebære at noen skal ha eksklusiv rett til enkelte merker...

''men man merker at hvilke merker de ulike butikkene selger ikke primært er basert på hva de ønsker å selge, men på forhandlingene med produsentene som delvis ser ut til å innebære at noen skal ha eksklusiv rett til enkelte merker...

''

Ja, det har jeg merket meg. Synd det ikke bare gjelder i matbutikkene, men også i alskens mer spesialiserte butikker. Skyldes vel at folk generelt er mer pris- enn kvalitetsbevisst :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvis det ikke har skjedd endringer den senere tiden, så er det ikke lenger Sportsnett som har butikken i Parkveien. Den har blitt mer rettet mot ekstremsport enn tidligere og har skiftet eiere. Men det er jo noe rart med disse superbutikkene, de skifter eiere og fortsetter med omtrent samme profil. SportCo er overtatt av Sportsnett, men har samme profil som tidligere. Tilsvarende har Skandinavisk blitt overtatt av Anton, og de har fortsatt mye fjellutstyr, selv om de også har mye sykkelgreier og ordinære sportsklær. Men OSL er fortsatt seg selv, men man merker at hvilke merker de ulike butikkene selger ikke primært er basert på hva de ønsker å selge, men på forhandlingene med produsentene som delvis ser ut til å innebære at noen skal ha eksklusiv rett til enkelte merker...

Etter å ha vært i alle spesialbutikkene fant jeg omsider ny spenne på G-Sport, av alle steder!

Da kan den gamle gode sekken gjøre nytten enda en god stund til :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært i alle spesialbutikkene fant jeg omsider ny spenne på G-Sport, av alle steder!

Da kan den gamle gode sekken gjøre nytten enda en god stund til :-).

Av og til er de gamle og gode best :-) Omstilling kan være vanskelig (snakker av erfaring fra det året jeg kjøpte meg en dyr (!) ny sekk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker Osprey sekker, så har den butikken i Parkveien best utvalg.

Forøvrig synes jeg Anton og OSL har nogenlunde det samme, eller de hadde i allefall det for et par år siden da jeg kjøpte min forrige sekk. Siden du skal bære ganske tungt, så tror jeg du vil synes Bergans Helium er for spinket.

Sportsnett har godt utvalg av osprey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Av og til er de gamle og gode best :-) Omstilling kan være vanskelig (snakker av erfaring fra det året jeg kjøpte meg en dyr (!) ny sekk.)

PS: Etter en flott fjelltur har jeg konkludert med at sekken er gammel, men ikke veldig god. Tror kanskje den er laget til en kortere rygg enn min.

Men så lenge mine fjellturer er såpass begrensede får den gjøre nytten en stund til. Når barna blir større og sterkere, og turene lengre og mer utfordrende, får jeg nok fornye meg :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Etter en flott fjelltur har jeg konkludert med at sekken er gammel, men ikke veldig god. Tror kanskje den er laget til en kortere rygg enn min.

Men så lenge mine fjellturer er såpass begrensede får den gjøre nytten en stund til. Når barna blir større og sterkere, og turene lengre og mer utfordrende, får jeg nok fornye meg :-).

Du er en heldiggris som har fått vært på fjellet! Siden sekken skal gjøre nytte en stund til, så kan du jo rekke å lese deg opp på den nye ryggsekkteknologien. (Er det forresten aldri lov å dele lange ord med bindestrek? Etter alle debattene om orddelingsfeil, så synes jeg ordene mine blir lengre og lengre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en heldiggris som har fått vært på fjellet! Siden sekken skal gjøre nytte en stund til, så kan du jo rekke å lese deg opp på den nye ryggsekkteknologien. (Er det forresten aldri lov å dele lange ord med bindestrek? Etter alle debattene om orddelingsfeil, så synes jeg ordene mine blir lengre og lengre!)

''Er det forresten aldri lov å dele lange ord med bindestrek?''

Joda, selvfølgelig er det lov når det gir bedre oversikt og / eller man unngår misforståelser. Det er å dele ord UTEN bindestrek (ryggsekk teknologi) på engelsk vis, som ikke er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Er det forresten aldri lov å dele lange ord med bindestrek?''

Joda, selvfølgelig er det lov når det gir bedre oversikt og / eller man unngår misforståelser. Det er å dele ord UTEN bindestrek (ryggsekk teknologi) på engelsk vis, som ikke er lov.

Tenkte å skrive noe lignende, men regnet med at du tok jobben! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det forresten aldri lov å dele lange ord med bindestrek?''

Joda, selvfølgelig er det lov når det gir bedre oversikt og / eller man unngår misforståelser. Det er å dele ord UTEN bindestrek (ryggsekk teknologi) på engelsk vis, som ikke er lov.

Tusen takk, da trenger jeg altså ikke å fortsette med disse uendelige lange ordene. Det tror jeg kan være bra for de som skal lese ting jeg skriver ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...