Gjest litt usikker på dette Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Hva betyr setningen: "Han kritiserte person X, og jeg skrev i mitt brev et tilsvar i forhold til kritikken". Betyr dette at jeg er enig i kritikken, imot den, eller bare kommenterte den? Hvilken ord bruker man i denne sammenhengen for å si at man er uenig i kritikken? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Her vil jeg si at tilsvar er en "forsvarstale", et "svar på tale" og kanskje en presisering. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=tilsvar&bokmaal=S%C3%B8k& 0 Siter
laban Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Digresjon: I den siterte setningen er det helt unødvendig å bruke uttrykket "i forhold til". Det gjør bare hele konstruksjonen tyngre og mer tåkete. "I forhold til" har med sammenlikninger å gjøre. Det er ikke en finere måte å si korte preposisjoner som "til" eller "overfor" på. 0 Siter
morsan Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Tilsvar er vedkommendes redegjørelse av sitt syn på saken, herunder det som vedkommende har blitt kritisert for. Det kan derfor i prinsippet både inneholde innrømmelser mht det man ble kritisert for og tilbskevisning av det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.