100%ull Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 . Hva er det første du tenker på når det kommer uanmeldte gjester og ringer på døra? Jeg tenker som oftest "Har jeg noe å servere til kaffen"... Noen ganger tenker jeg "Faen...dette passet innmari dårlig" 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Da tenker jeg; Å nei....håper de ikke må på do. 0 Siter
Luska Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Jeg tenker "faen, håper de drar igjen fort" og "også her som det er så rotete" eller evt. "godt jeg nettopp har rydda, da". Hater å få uanmeldt besøk. Jeg drar heller aldri uanmeldt på besøk til andre. Har jeg lyst på besøk, så ber jeg noen. Hvis noen spør om å få komme på besøk, og det passer, er det så klart kjempehyggelig, men uanmeldt besøk takler jeg dårlig. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Heldigvis har jeg veldig sjeldent uanmeldte gjester på døren. Innbiller meg at det er mer vanlig blant småbarnsfamilier. De fleste av mine venner kjenner meg også såpass godt at de vet at de ikke skal komme uanmeldt til meg:) Skulle det dog skje, så tenker jeg "er det rydding og pent overalt? og har jeg noe å servere?" Men det skjer som sagt stort sett aldri. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 I 99,99 % av tilfellene tenker jeg "Åh, så koselig!". Langveisfarende gjester kommer ikke uanmeldt, de som kommer på døra er stort sett naboer eller andre som bor i nærheten. Dermed bekymrer jeg meg svært sjelden for om jeg har noe skikkelig å servere. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Det kommer _helt_ an på hvem det er! Har noen fjerne familiemedlemmer som har det med å komme på uanmeldte besøk på de minst passende tidspunkt. Da kan jeg nok av og til tenke "Å f...". Kommer venner på uanmeldt besøk er jo stort sett bare en koselig overraskelse. Om det da ikke passer er det dessuten vanligvis lett å si fra. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Fankern, er det lisensfolka...og det selv om jeg har betalt. 0 Siter
AAA Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Jeg tenker: Hekkan, hvordan ser det ut på badet!! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Å, så kjekt tenker jeg! Men, jeg skal innrømme at jeg ofte tar meg en dotur, slik at jeg får ryddet bort haugen med klær som sikkert ligger på gulvet. ;o) Noen sier jeg bare til at de får klarte over eller under rotet. Jeg har sjelden noe å servere, annet enn kaffe. 0 Siter
fresja Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Jeg tenker Uff her ser ikke ut.. Og at jeg har spist opp alle kakene, kjeksene og isen! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Fankern, er det lisensfolka...og det selv om jeg har betalt. Hehe, håper nesten de fleste melder ankomst før de kommer til deg 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Når det ringer på tenker jeg "åpner han?", for det er som regel noen som kommer til jr. Dersom det mot formodning er uanmeldt besøk til oss tenker jeg "bra, så får jeg reist meg fra sofaen" - med unntak av dersom det er en svært ryddig venninne av meg. Da tenker jeg alltid "fy f..a som det ser ut her". 0 Siter
henrikke71 Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Hehe, håper nesten de fleste melder ankomst før de kommer til deg Det gjør de;-)) 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Nå er det ikke så mange som renner ned dørene her uanmeldt, men når det skjer er vel første tanke "typisk at det kommer folk når det ser slik ut her!" Andre tanke tror jeg blir "har vi noe å servere?" En gang fikk min mann besøk av en kompis mens vi hadde en liten viljekrig... det var hans tur å vaske badet, og han utsatte og utsatte det i håp om at jeg ville ta det selv til slutt. Så under hele besøket satt jeg og tenkte " håper han ikke trenger å bruke badet før han går..." 0 Siter
Bookworm Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 ''Hva er det første du tenker på når det kommer uanmeldte gjester og ringer på døra?'' "Åh pokker, jeg orker ikke å være sosial nå heller!" 0 Siter
Gjest zoo Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Har skjedd én gang på ti år. Da tenkte vi "Hva i all verden?" da det ringte på, og "håper det ikke er svigers" siden vi var fyllesjuke og det var rotete, men det var hyggelige langveisfra venner vi sjelden ser og vi snakker ennå om det, at det hadde vært hyggelig om det skjedde litt oftere. Derfor hender det vi stikker innom venner, men vi ringer/sender mld først, om enn med kort varsel. 0 Siter
Gjest Atman Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Tenker "Ånei"...men noen ganger er det hyggelig, finner det ut etter de har gått. 0 Siter
Gjest syttentretti Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Hehe, håper nesten de fleste melder ankomst før de kommer til deg Jøss,i allverden hvem kan det værra... 0 Siter
meg__123! Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 "Herregud jeg har jo ikke fått ryddet/vasket" 0 Siter
Angustia Skrevet 12. august 2011 Skrevet 12. august 2011 Hmmm.. Når jeg leser denne tråedn tenker jeg at jeg enten at jeg er en oldis, eller et resultat av et voksenliv på landsbygda eller kanskje en høyst merkelig person (med manglende påfølgende krav om forvarsel mange dager i forveien?)... Hit kommer "gjester" uanmeldt hver uke i snitt. Er riktignok ikke på FB og får sjelden mail ang besøk, men har det virkelig blitt slik at alle har blitt "gjester med vertskap"? Servering ut over kaffe, te, Farris, vann eller annet forventes ikke - har jeg is, kake eller lager kaffe++ er det OK. Middag lages i fellesskap eller av meg, evt går vi ut og spiser. Har jeg dårlig tid skjønner alle det, og ingen forventer et glossy interiør-hjem. Syns det er leit at forhådsvarsel og skal avgjøre gleden ved spontane besøk. Middelaldrende hilsen fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.